OffNews.bg

Фейсбук пост-игрите като алтернатива на скъпоструващите апликации

След като от месец ноември тази година Facebook забрани игрите с апликации, чието условие за участие е потребителите да харесат страницата, която провежда играта, разработката и рекламирането на апликации с награди придоби малко по-непривлекателен вид за фирмите.

От друга страна, това наложи на маркетинг специалистите да измислят и прилагат други техники и средства за популяризиране на продуктите и за поддържане интереса на Facebook потребителите към страниците, които управляват.

Една от тях, която ние в BeShared препоръчваме и използваме много често, е простата на пръв поглед, но притежаваща силен потенциал пост-игра. Най-общо пост-играта представлява обикновен Facebook пост, съдържащ въпрос, загадка или търсещ мнението на аудиторията по дадена тема, като условието за участие е Facebook потребителят да публикува правилния отговор, своето мнение или снимка като коментар под поста.

Такъв тип постове имат много по-дълъг живот от обикновените, което се дължи на постоянната интеракция с тях от страна на участващите в играта потребители. Животът и обхватът на играта може да се подсили допълнително с помощта на опцията на Facebook за спонсориране на публикациите.

Високата ангажираност на феновете на страницата с пост-играта води до повишаване на показателите ѝ, което подпомага и останалите публикации. Това е изключително ефективен и евтин начин за комуникация с феновете, за повишаване на тяхната лоялност към марката и повишаване на ангажираността им със страницата.

Естествено, както всеки елемент от Facebook комуникацията, провеждането на пост-игри става по определени правила, въведени от социалната мрежа. Основно правило е, че условие за участие в играта може да бъде само харесване или коментиране на пост-игра. Забранено е да се изисква от Facebook потребителите да харесват страницата, да тагват други потребители или да споделят поста на своята стена.

Друго важно изискване е наличието на общи правила и условия на играта, които администраторите на страницата, провеждаща играта, трябва да публикуват като бележка на стената, а в текста към пост-играта трябва да присъства линк към бележката. Общите правила и условия на играта трябва да съдържат най-общо информация за периода на провеждане на играта, изисквания за участие в играта, описание на наградите, механика на избор и известяване на победителите, както и информация как ще получат своя подарък.

Този тип Facebook игри са и много подходящ начин за популяризиране на продуктите на марката, ако се използват като подарък, особено за нови за пазара продукти. Така например, ако фирма лансира нов продукт, може да провежда веднъж на две седмици или ежеседмично пост-игри и да раздава от 1 до 3 продукта на победителите в зависимост от техния размер и себестойност. Този подход ще помогне да се промотира продукта и да се повиши разпознаваемостта му сред аудиторията.

Ако даден бранд не разполага с достатъчен ресурс за провеждането на игра под формата на апликация, пост-играта е много добра алтернатива.

Комбинацията от креативност, привлекателен дизайн и ефективно популяризиране и управление на играта може да я превърне в мощен инструмент за привличане на нови фенове, задържане вниманието на настоящите и повишаване на тяхната емоционална връзка с марката.

В BeShared предлагаме едноседмичен безплатен тестов период, в който всеки наш клиент може да се убеди в ползите за своя продукт от провеждането на Facebook пост-игри.

Борислав Айтов, управител на BeShared Digital and Creative Agency

Спонсорирана публикация