Влакът от Пловдив става градска железница в София, с метро до Симеоновския лифт
Влакът от Пловдив за София да изпълнява ролята на градска железница на столицата, обмисля Столична община.
Главният архитект Здравко Здравков обясни, че за целта влаковете, които пристигат в София от югоизточните направления, ще продължават до жп гара Обеля. Построяването й е част от проект на НКЖИ по направление София Волуяк. Сега влаковете от Пловдив спират на гара Искър и Подуене пред Централна гара. Няма защо хората да слизат на Централна гара и оттам да се придвижват до Обеля с метро и автобуси, обясни Здравков.
Влаковете от Перник пък ще бъдат свързани с метрото от лъч № 3 на Горна баня.
Разширения на метролъчовете в средносрочен план вече са обсъдени с шефа на Метрополитен, така че ОП "Софпроект - ОГП" да направи промени в Общия устройствен план там, където е необходимо.
Първото предложение е за продължение на метрото от МС "Бизнес парк София" на бул. "Александър Малинов" с дължина 1.9 км и две метростанции към ИКЕА. Единият от входовете на втората станция ще е между ИКЕА и "Ринг Мол", там, където следва да слезе Симеоновският лифт. Второто трасе представлява продължение на метрото по "Царица Йоанна" към околовръстното между люлинските микрорайони 2 и 3. Предвиждат се 2 нови метростанции, като втората опира до Околовръстното, където ще има жп спирка за линията София – Волуяк – Кюстендил. Третото предложение е отклонение след "Орлов мост" към Слатина и бул. "Цариградско шосе" до The Mall. Линията ще има 7 метростанции, първата спирка ще е на "Ситняково", следват зала "Фестивална", ВТУ "Тодор Каблешков", на ул. "Асен Йорданов" и ул. "Шипченски прохад", пред зала "Арена Армеец", при "София Тех Парк" и на бул. "Цариградско шосе" при The Mall.
Според арх. Здравков люлинското разширение е най-важно, заради бизнес зоната в Божурище.
Обсъждат се и други варианта - разширение към Студентски град, към Околовръстното след мол Парадайс и от трети метролъч към "Бъкстон".
Засега обаче пари за финансирането на проектите не са осигурени.