OffNews.bg

Версия: Край Аксаково колата на НСО е шофирана със 150-160 км/ч

Колата на НСО с бившия премиер Кирил Петков, която миналия четвърък – 16 май, се удари в граждански автомобил край Аксаково, е шофирана с много над позволеното, 150-160 км/ч.

Това твърди пред БНР експертът от Европейския център за транспортни политики Ивайло Желязков. Той се аргументира със снимките на деформираните коли.

Според Желязков, загиналият шофьор при инцидента с колата на НСО не е имал добра видимост - заради растителността и пътните знаци. Освен това автомобилът му е бил поне два пъти по-лек от специализирания на службата за охрана.

Колата на НСО заедно с четиримата пътници – шофьорa, охранител, бившия премиер Кирил Петков и PR-a Найо Тицин, е билa около 3 т.

Колата заедно с двамата пътници – загиналия на място шофьор и съпругата му, която пострада тежко при инцидента, но вече е изведена от медикаментозната кома във варненската болница „Св. Анна“, е била не повече от 1,4 т.

При скоростта, с която са се движили, 60 до 80 км./ч. няма как колата да бъде смачкана до неузнаваемост, твърди Желязков.

Не е изключено шофьорът да не е спрял на знака „Стоп“, както посочиха в деня на катастрофата и от НСО, и от полицията във Варна, добавя Желязков.

Той посочва още, че преасфалтираният участък на мястото на инцидента - заради което на 21 май бяха остранени шефът на областното пътно управление във Варна Явор Пасев и началникът на отдела за инвестиционно-ремонтни дейности там Севдалина Казълова; срещу двамата започна и дисциплинарно производство, а регионалният министър подаде сигнал до прокуратурата - ще попречи да се проучи спирачният път и колко е дълъг.

Също по думите на Желязков, десетките запитани жители на района твърдят, че не са виждали неравности и дупки в този участък на пътната отсечка. Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата на мястото, където е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано, каза той.

Самото преасфалтиране е с размери 2 на 10 м.

До няколко дни ще бъде готов подробен доклад на Европейския център за транспортни политики за катастрофата. Експертите твърдят, че са направили всички видове проучвания на мястото, огледали са и двата автомобила.

Случаят се разследва от Военната прокуратура в Сливен. Очаква се в най-кратки срокове да бъде готова и автотехническата експертиза, която трябва да укаже точното място на удара на двете коли, както и с каква скорост са се движили. Ще бъде изготвена и метеорологична експертиза за времето на инцидента.

Няма данни за наличието на видеорегистратор в колата на НСО. Изискани са справки от различни институции за наличието на камери в района. От общината в Аксаково се очаква да предостави скица на пътните отсечки и Т-образното кръстовище, където стана катастрофата.