"Топлофикация София" плаща обезщетение на 104 224 свои клиенти
104 224 абонати на "Топлофикация София" ще получат обезщетение заради аварията, оставила хиляди хора на студено и без топла вода.
Обезщетенията са отразени във февруарските сметки, съобщиха от дружеството.
В края на миналия месец във всички засегнати сгради бяха разлепени съобщения с таблица какви обезщетения ще бъдат начислени за съответната абонатна станция в зависимост от броя на дни без парно.
От дружеството допълват, че заради по-ниските температури през февруари в сравнение със същия месец на миналата година е отчетено по-високо потребление на топлинна енергия - 418 452 МВтч този февруари срещу 343 456 МВтч през февруари миналата година.
От потребената през миналия месец топлинна енергия за клиентите на топлорайон "София Изток" е сторнирана енергията, която е била с влошени показатели и въпреки че е била доставяна до клиентите в дните на аварията (при временните възстановявания на топлоподаването, когато не всички потребители са получавали достатъчно топла вода или качествено отопление) и съответно е отчетена от общите топломери в засегнатите сгради, тя не е начислена в сметките на потребителите и няма да бъде включена в изравнителните сметки, увериха от "Топлофикация".
От 28 работни дни през м. февруари са извадени дните с влошено или изцяло липсващо топлоподаване за съответната абонатна станция. Тези дни не участват при формирането на прогнозната сметка на клиентите за месеца.
Всички данни относно работните дни на абонатната станция и начислените количества енергия са посочени в информационната част на месечната фактура в раздел І, т.1-6.
На всички засегнати от аварията клиенти без топлоподаване или с влошено такова до 48 часа не са начислени прогнозните количества топлинна енергия за отопление и топла вода за целия период, независимо че някои сгради може да са били без топлоподаване по-малко време.
На клиентите с прекъснато или влошено топлоподаване за повече от 48 часа не се начислени прогнозни количества енергия за отопление и топла вода за целия период на липса на качествено топлоподаване.
Засегнатите клиенти с над 48 часа прекъсване допълнително получават обезщетение за липсата на топлинна енергия в периода след 48-ия час до окончателното възстановяване на топлоподаването.
Изчислението на индивидуалното обезщетение за тези клиенти е извършено чрез пресмятане на количеството недоставена топлинна енергия в абонатната станция за съответния брой дни, след което това количество е умножено по действащата към момента цена на топлинната енергия. Получената обща сума за обезщетение е разпределена за всеки имот според неговия дял от общото потребление и е отразено като неустойка на отделен ред в месечната фактура на съответния клиент. За база на направените изчисления са взети данни за потреблението през януари 2017 г., тъй като климатичните условия са били най-близки, обясниха от дружеството.
Оттам припомнят, че обезщетенията няма да се изплащат на ръка, а ще се приспаднат от сметките на абонатите.
Повече информация клиентите могат да получат от Кол центъра на дружеството - тел. 0 700 11 111, както и от Омбудсманите на „Топлофикация София” ЕАД – тел. 02 878 18 18, запитвания съответно на имейлите: infо_r@toplo.bg и ombudsmantoplofikacia@abv.bg.
В сайта на дружеството - www.toplo.bg и на официалната фейсбук страница - www.facebook.com/www.toplo.bg/ също е предоставена необходимата за потребителите информация.