Таксите за 'паяк' и 'скоби' в София ще се вдигат, нарушителите плащат само 2/3 от разходите на ЦГМ
Паякът в София ще поскъпне, разходите на Центъра за градска мобилност при репатриране на неправилно паркиран автомобил, са над 1,5 пъти по-високи от заплащаното от нарушителя.
По данни на ЦГМ от юли взитането на кола струва реално 105 лв. , а водачът плаща 60, за да си я прибере. При скобите разходите на Центъра са 49 лв., заплатеното от собственика на автомобила се равнява на 30 лв. Данните изнесе независимият общински съветник Борис Бонев на заседание на транспортната комисия към СОС.
Излиза, че съвестните граждани доплащат на нарушителите, подкрепи го Виктор Чаушев от Демократична България.
Бонев заяви, че ще поиска и "десетократно увеличение на глобите" за нарушители, които поставят рекламни табели, имитиращи пътни знаци. Сега глобите са от 100 до 300 лева, бълха ги ухапала, каза Бонев и даде пример с Околовръстното, на което "табла с вид на сини указателни табели насочват към автосервизи".
Увеличението обаче ще бъде обсъдено отново на следващо заседание на комисията, след като от ЦГМ представят актуализирани цени на услугите "паяк" и "скоба". Увеличихме заплатите на служителите в ЦГМ, разходите може да са нараснали, мотивира се председателят на комисията Карлос Контрера.
Съветниците подкрепиха промените в Наредбата за паркиране, която предвижда увеличение на синя зона за сметка на зелената. Промените предвиждат синята зона в София да се разшири със 7000 паркоместа - до 13 000, а в зелената зона местата да се намалят до 21 хиляди.
Спор обаче предизвика запазването като зелена на подзона 9, която обхваща малките улици между бул. "Тотлебен" и "Прага" - непосредствено до болница "Пирогов". Ако тя остане зелена, а околните - сини, това ще е кошмар за живеещите в района, подчерта Борис Бонев.
По "Бузлуджа", "Шандор Петьофи", "Доспат" и "Тунджа" спират много автомобили и сега, които карат пациенти или техни близки за свиждане в "Пирогов", тъй като паркингът пред спешната болница е платен.