СУ в Топ 250 на класацията за страните от БРИКС и развиващите се икономики
Софийският университет се нареди между първите 250 университета в международната класация на Times Higher Education (THE) BRICS&Emerging Economies за 2017 г. СУ е в групата висши училища, поставени между 201-о и 250-о място.
Класацията на университетите в страните от БРИКС (Бразилия, Русия, Индия, Китай, Република Южна Африка) и развиващите се икономики излиза за четвърти път и анализира нивото във висшите училища в 50 държави.
Страните са определени съгласно индекса на Фондовата борса на Financial Times.
На първите 300 позиции има висши училища от 41 от държавите.
Индия увеличава дела си сред най-добрите университети, но Китай остава на най-високите позиции по отношение на университетите в развиващия се свят. №1 е Пекинският университет, следван от Университета Цинхуа, трети е московският държавен университет "М. В. Ломоносов". Индийският научен институт пробива в Топ 15 за първи път тази година и се нарежда на 14-о място. Индийският технологичен институт в Мумбай е №26 - той се изкачва с три места спрямо последното изследване. Като цяло Индия има 27 университета в Топ 300, 19 от които са сред първите 200. Миналата година в Топ 200 са били 16. Страната е втората най-силно представена в класацията. Въпреки скока на Индия Китай продължава да доминира, заемайки 52 - или повече от 1/6 - от местата в Топ 300. 6 от китайските университети са в Топ 10.
От друга страна, Бразилия вече няма университет в Топ 10. Университетът в Сао Пауло слиза с четири места до №13. Близо половината от южноафриканските университет също отстъпват в позициите си. 10 от 24-те руски университета минават на по-задни позиции, но "Ломоносов" запазва третото си място, а Московският физико-технически институт се изкачва с 81 места до №12.
За създаването на рейтинга се използват същите 13 показателя, които се прилагат и при изготвянето на Световната класация на университетите (THE/ World University Rankings). Оценяват се обучението, научно-изследователската дейност, трансферът на знания и международният престиж. С по-голяма тежест за общата оценка са критерии като връзка университет-икономика и международен престиж.