Спаси София пита така ли ще пазим метрото от наводнения (снимки)
"Спаси София" алармира за изграждането на допълнителни стъпала на две от централните метростанции.
Целта очевидно е по-високото ниво на най-горното стъпало да възпрепятства навлизането на вода в подлезите на метрото - както се е случвало досега при няколко пороя.
"Поредното безумие в София: на входовете на няколко метростанции, включително и централни като НДК и бул. "България", се изграждат допълнителни стъпала, които Общината планира да използва като диги срещу наводненията на метрото. Тази примитивна идея е крайно неадекватна", написаха от "Спаси София".
Според тях тази мярка няма да реши нищо. Предложението им е изграждане на линейни отводнители (шахти) с достатъчен капацитет и редовна поддръжка на шахтите и оттоците, добавят те.
От "Спаси София" смятат, че допълнителните стъпала на входа на станциите са опасно и за пешеходците, защото те няма да очакват, излизайки или влизайки в подлеза, че ще има допълнително стъпало.
За хората с намалено зрение, метрото става още по-недостъпно, тъй като това допълнително стъпало се слага върху тактилните ивици.
"Настояваме тази мърлявщина да бъде спряна и да се намери друго, по-ефективно и елегантно решение. Неприемливо е на единствения вход на новата метростанция на бул. "България", която ще се ползва от десетки хиляди на ден, да се поставят нови изкуствени и ненужни стълби, гърбици и препятствия само защото проектантите са неспособни да предложат нормално отводняване! Не можем да повярваме, че Общината е направила, одобрила и финансирала такова примитивно "решение"", написаха от "Спаси София".
OFFNews се свърза и със Столична община, откъдето обясниха, че такива стъпала се изграждат на две метростанции - Европейски съюз и НДК - общо на пет входа. Идеята е там да прониква по-малко вода при проливни дъждове.
Макар сега да изглежда като стъпало, след довършването съоръжението ще прилича на рампа, обясниха оттам. Входовете с такива рампи се намират на по-ниски точки, което е предпоставка за наводнения в метрото.