OffNews.bg

Скандална реклама с певицата Диона взриви социалните мрежи, КЗП глобява фирмата разпространител

Певицата Диона чертае пътечка с бяло прахообразно вещество в нова реклама, която скандализира социалните мрежи днес.

В Instagram профила си тя рекламира нов продукт, представящ се за "енергийна напитка", която обаче се приема в прахообразна форма, чрез вдишване през носа, подобно на кокаин.

Провокацията е съвсем директна. Въпросната чалга изпълнителка от Бяла Слатина бе хваната от полицията да шофира именно под въздействието на кокаин.

"Спокойно, не е това, което си помислихте", обяснява във видеото Диона и подчертава, че това не е наркотик, а нова енергийна напитка.

Въпросният продукт се приема чрез вдишване през носа и се продава на грамове, както кокаина, става ясно от сайта на компанията, която го предлага.

Певицата добавя още, че стоката е "абсолютно законна и напълно безвредна", добавяйки "доверете се на опита".

Скандалната реклама предизвика вълна от гняв в социалните мрежи, защото дори и да не сте чували за въпросната Диона то тя има близо половин милион последователи в Instagram и над 200 000 в Тик-Ток.

Политици реагираха остро

Последваха и политически реакции, а ПП-ДБ и ГЕРБ се оказаха на едно и също мнение.

"Докато "Възраждане" създават несъществуващи проблеми (бел. ред. промените в закона за училищното образование, които забраняват ЛГБТИ теми) и спират неслучваща се в училище пропаганда, родни "инфлуенсъри" пропагандират по особено безотговорен начин "шмъркане" на нова енергийна напитка като "напълно безопасна и здравословна". Това написа във фейсбук профила си депутатът от "Продължаваме промяната-Демократична България" Лена Бориславова.

Според нея рекламата "очевидно е успешна", но енергийните напитки няма как да бъдат здравословни, особено за деца и подрастващи.

"Проучванията сочат, че консумацията на енергийни напитки води до високо кръвно, сърдечносъдови проблеми, главоболие, стрес и хиперактивност. Според данни за 2014 г. младите хора у нас, включително децата от 8 до 12 клас приемат такива напитки 5 пъти седмично, а оттогава се наблюдава увеличение на консумацията, като на места търсенето е по-високо от това на бутилирана вода", посочва тя.

Бориславова също така заявява, че заедно с депутата Васил Пандов ще изпратят въпроси до МВР, БАБХ и здравното министерство дали и какви рискове за подрастващите съществуват при приемане на "напитката".

С позиция излезе и Георг Георгиев от ГЕРБ.

„Докато се занимаваме с гонения срещу „големия лош джендър” и неговата имагинерна пропаганда по българските ясли, занимални, детски градини и училища, децата ни вече открито шмъркат боклуци, маскирани като енергийни и тонизиращи вещества. Необезпокоявано“, написа той, също във фейсбук.

Според Георгиев лицемерието, политическо и обществено, никога не е било толкова близо до унищожителен взрив.

КЗП реагира светкавично, глобява фирмата разпространител

По изключение в този случай държавен орган реагира наистина адекватно и навреме.

Комисията за защита на потребителите обяви, че ще санкционира с до 30 000 лева фирмата, разпространяваща енергийния прах, рекламиран от певицата Диона в Instagram.

Причина за санкцията е, че липсва информация на сайта на търговеца за адреса и форма за отказ от поръчката. Междувременно от КЗП са изпратили сигнал още преди месец до Министерството на здравеопазването относно състава на продукта. Засега отговор от здравните власти не е получен. Сигнали от потребителите пък са изпратени още преди месец до институциите.

Обясненията на Диона

Певицата Диона говори пред Нова телевизия след като избухна скандала с рекламата, на която тя промотира бяло прахообразно вещество за шмъркане.

„Не очаквах така да го приемат хората”, каза чалгаджийката.

По думите ѝ продуктът е законен, но приемът му бил "по-атрактивен".

На въпрос какво означават последните ѝ думи „доверете се на опита” и дали прави паралел с наркотиците и задържането ѝ, певицата каза:

„Защо с наркотици?! Глупости! Аз съм си взела поука от наркотиците, даже не употребявам. Не бих подстрекавала хората да вземат наркотици. Казала съм го така, защото и други колеги, които рекламират, го казват”, обяснява Диона.