Само 4 нови велоалеи тази година, обществените колела остават за 2018 г.
Велоалеи ще изгради Столична община тази година по булевардите "Дондуков", "Прага", "Овча купел" и ул. "Георги С. Раковски.
Плановете се до 2020 г. в София да има още около 200 км. велоалеи, съобщи за OFFNews зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.
Продължението на велоалеята по цар "Борис III" към Княжево обаче няма да бъде изградена през 2017 г. Освен че чака проект, тя най-вероятно ще наложи и отчуждаване на земи.
В "Програма за развитие на велосипедния транспорт на територията на Столична община от 2016 до 2019 г." е предвидено да се разреши обратно движение на колела по еднопосочни улици, а във вагоните на метрото и превозните средства на градския транспорт да се осигурят места за велосипеди.
Според документа има проектна готовност за велотрасе по пътното платно на бул. "Патриарх Евтимий" и "Скобелев" от бул. "Витоша" до Руски паметник - 1,2 км., но изграждането ще стане след приключване на строителството на метрото при градинката "Св. Георги". Идеята алеята за велосипеди да е в средата на платното не срещна подкрепа от колоездачите у нас.
Предвижда се и увеличаване на "успокоена зона" до 30 км в час за съвместно вело и автомобилно движение с граница по бул. "Христо Ботев", "Сливница", "Васил Левски" и "Патриарх Евтимий". Общата площ на предлаганото разширение е 165,9 ha и заедно с вече одобрената транспортно успокоена зона от 123,3 ha обхваща около 288 ha от централната градска част на София. Мотивите за увеличаване на ограничението до 30 км в час са: обединяване на главните велолъчи в ЦГЧ с възможност за избор на велодвижение без специално устроени велоалеи - за безопасно съвместно вело и автомобилно движение, пише в програмата. Според авторите й така ще се постигне свързаност и непрекъснатост на веломрежата в ЦГЧ, включително и в квартали с по-тесни улици и тротоари.
Наесен трябваше да стартира и системата за безплатни велосипеди в столицата, но колелата под наем с половин час безплатно пътуване, а след него по левче за час, се отглага. Причината е, че се чака решение на ВАС, защото една от фирмите участнички в конкурса за концесията обжалва решението на СОС, информира Зафир Зарков, заместник-председател на постоянната комисия по транспорт и туризъм. При темпото, с което работи съдебната система у нас, надеждите са до края на годината делото да приключи, а през лято 2018 гражданското сдружение София Байкс да е готово със системата на обществените велосипеди.