Променя ли се модата в мартениците
Цветя, ръчна изработка и съвременен прочит на познатата българска традиция - запознайте се с облика на тазгодишните мартеници.
Централните улици в страната гъмжат както от стока, така и от купувачи.
Изключение не прави и софийският булевард "Витоша", където срещаме Емилия Попова.
Щандът е пълен с различни цветя. Само че вълнени - както под формата на гривна, така и във вид на брошки, закачени за безопасна игла.
Докато седи зад сергията, Емилия продължава да увеличава броя на цветята в "градината" си - в едната ръка с вълна, в другата - с права кука за плетене.
Споделя, че за втора година подред продава мартеници. Имала е и идея да създава украшения по поръчка, но все още не се е престрашила. Спира я главно времето, нужно за изработката на завършен продукт по чужд дизайн.
Няколко метра по-надолу по "Витошка" се намират вълнените рози на Галя.
Освен кошниците, пълни с плетени цветя, на сергията са изложени и ръчно изработени бижута, за които Галя споделя, че са дело на шефката ѝ Снежана, заедно с която имат онлайн магазин за ръчно изработени продукти.
На отсрещната страна на булеварда се откриват и мартеници за любителите на по-съвременни и оригинални дизайни. Ликовете на Прасето Пепа, Хелоу Кити, Том и Джери и Маша и Мечокът настойчиво очакват да се превърнат в ексцентричен талисман за успешна пролет, закачен на палтото на някоя млада дама.
За ценителите на тези по-актуални прочити на традиционната мартеница се намират и дизайни както с футболисти, така и с лога на отбори.
Подобно и на предходните години, най-търсени остават мартениците под формата на гривна. Продавачите споделят, че основно по-възрастните купуват мартеници тип брошка.
Другата най-популярна покупка на пазара за Баба Марта остават комплектите от по 5 или 10 бройки, които най-често се подаряват на колеги или съученици. За семействата и по-близките в обкръжението си българите купуват основно единични бройки с оригинален дизайн.