OffNews.bg

Пътници се оплакаха - държали ги затворени часове наред на летище София (снимки)

Пътници се оплакаха, че са държани часове наред затворени на летище София, след като планираният им полет се забавил, а авиокомпанията, с която трябвало да летят, не ги информирала за причините за забавянето. 

Случаят е от 15 август, съобщи за OFFNews един от недоволните пътници. 

Според разказа първоначално подготовката за полета София-Бургас в 17.20 часа протичала нормално. Обявеният час за бординг бил 16:40 часа, като регистрираният багаж бил приет. Когато настъпил обаче часът за бординг, вратите пред терминал D останали затворени. Нямало и служител на компанията, който да обясни какво става. Чакащите помолили служител на летището да провери какво става.

"След около 10 минути, обявиха, че ще отложат полета за по-късно. В крайна сметка на екраните се появи едно "закъснява" и следващ час на излитане 18:40 ч. Пасажерите, които бяхме до Бургас, приехме мълчаливо закъснението, и започнахме да чакаме новия час на излитане, като междувременно, България Ер, успя да преиздаде на някои пасажери карти с друг час на бординг време 18:00, но така или иначе, в нас остана доказателството за първия час на бординг и излитане, както беше първоначално обявен", разказва потърпевшата.

Към 18.00 чака гейтът бил отворен от служители по сигурността, но по него били пропуснати пътниците за полет до Варна. По-късно по уредбата било съобщено, че могат да преминат и пътниците за Бургас. 

Така малката зала на гейта се препълнила с пътници. "Проверяващите нямаха отговор какво се случва. Но всички буквално бяхме натъпкани един до друг в този гейт. В него има само 2 редици седалки за сядане, а всички останали бяхме правостоящи или насядали по земята", продължава разказа си нашата читателка.

В зоната, в която били принудени да изчакат пътниците, нямало тоалетна, вода или автомат за напитка. Сред пътниците имало възрастни хора и малки деца.

Неразбориите продължили, след като пътниците за двата полета били извикани повторно, но по-късно тези за Бургас били върнати. "Повече от 30 минути разправии, никаква информация, изключени телефони на "България Ер". Звъняхме до летище София, но там нямаха информация", продължава разказът.

Около 19.00 часа полетът за Бургас бил обявен, а сред пътниците се появило обяснението, че авиокомпанията нямала повече самолети, като всички чакали пристигането на полет от Анталия, който да разтовари пътниците и да натовари следващите за Бургас. 

"Стигнахме до автобуса, който ни извозва до самолета и тъкмо бяхме щастливи, когато - пак ужас. Автобусът не потегляше, минаха минути, пак не тръгваше. Стояхме в автобуса насред летището затворени и отново без информация. Самият шофьор не знаеше какво да ни каже и как да постъпи.

Едното от дечицата - русначе, се напишка вътре в автобуса, и за да не стане по-зле го изведоха да се изпишка отстрани на пистата. Вътре вървеше климатик, а навън беше 38 градуса, затворени в автобуса започнахме да се задушаваме, трудно да дишаме и напуснахме насила автобуса, за да оживеем. Седяхме насред пистата, за да не умрем от задушаване в автобуса. По едно време дойде някакъв служител и каза, че сме били на границата на България и не сме можели да седим там", продължава разказа си възмутената жена.

В крайна сметка пътниците били качени на самолета и пристигнали в Бургас.