Нощният транспорт в София със загуба от близо два милиона лева
Нощният транспорт в София е натрупал загуба от 1 880 776. 372 лв. от пускането си на 7 април миналата година до 31 октомври 2019 г.
Приходите от 4 линии покриват само 20,09% от разходите им, става ясно от доклад в СОС, внесен от Карлос Контрера, Зафир Зарков и зам.-кмета Дончо Барбалов. Най-натоварена е линия № 2 между Студентски град и Обеля, а най-малко се използва линия 3 между Овча Купел 2 и Автостанция "Изток".
Докладът предлага нощният транспорт в столицата да остане експериментално и през 2020 г, но ЦГМ да направи допълнителни наблюдения и да разработи варианти за повишаване на икономическата и социална ефективност на автобусите през нощта. Като отчете и фактът, че най-много хора се возят в нощните рейсове през юни и юли, в петък срещу събота и срещу неделя.
Променят се за година част от маршрутите на автобус № 90 за село Яна, както и на 260 в центъра по искане на жителите на Горна баня, за да имат те връзка с Александровска болница.
Гражданската организация “Спаси София” първа настоя за въвеждане на нощен градски транспорт. Според техни данни още от 2015 г., когато те разпратиха до всички кандидат-кметове на София писмо с призив да включат темата в кампанията си.
От Спаси София тогава бяха категорични, че това засяга хиляди софиянци, които пътуват из града след 23:30 часа, и среща бурна подкрепа в социалните мрежи, в разрез с твърденията на тогавашния зам.-кмет по транспорта Любомир Христов, според когото темата не интересува никого.
92% от общо 6500 анкетирани в интернет заявяват, че редовно им се налага да излизат след 23:30 часа и биха ползвали нощен транспорт, ако имаше такъв, обясняваха от гражданската организация тогава.