OffNews.bg

Най-скъпият път в държавата ще ни струва още по-скъпо - по 23,8 млн. лв. на километър

Строителството на най-скъпия път в държавата - продължението на Околовръстното шосе на София от „Младост“ до изхода за АМ „Тракия“, ще струва още по-скъпо на българските данъкоплатци, отколкото се смяташе досега. 

Днес правителството гласува да се отпуснат пари за проекта в размер на 144 598 366 лева. Преди време обаче от Агенция Пътна инфраструктура бяха обявили индикативна стойност на проекта от 123 млн. лева.

С новия щедър бюджет и без друго рекордно скъпият пътен участък от 6,08 километра направо става златен- Километър от него ще ни струва по 23,8 милиона лева. 

За сравнение - строителството на цялата автомагистрала "Марица", която е с дължина 117 километра, сруваше почти същите пари - около 150 милиона лева. Последния 49-километров участък от аутобана "Тракия" пък струваше по 4,3 милиона лева на километър или пет пъти и половина по-евтино от околовръстното край Младост и Горубляне.

От пресслужбата на МС уточняват, че необходимата сума до 144 598 366 лева ще се отпуска в продължение на 4 години и ще се усвоява на база фактически извършени разходи. 

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева.

Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.

В резултат на инвестицията отсечката между п.в. „Младост“ и изхода за АМ „Тракия“ ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях. Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли „Стар Лозенски път“, „Патриарх Герман“, „Самоковско шосе“ и „Младост“ („ул. 406“).

Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.

Чрез изграждането на участъка транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор № V. Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между АМ „Струма“ и АМ „Тракия“ и провежда транзитния трафик от АМ „Калотина – София“ към морските райони и границите с Турция и Гърция. 

Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването, уверяват от правителството.