OffNews.bg

Наградиха водещите потребителски и бизнес марки в България с отличието Superbrand

За пети пореден път глобалната организация Superbrands връчи наградите на най-силните потребителски и бизнес марки на българския пазар на тържествена церемония в Sofia Event Center.

На събитието беше представено и юбилейното официално издание, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на 46 от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социално отговорни каузи.

За първи път у нас световната брандинг организация връчи и две почетни награди. Големият футболист Димитър Бербатов беше награден с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света, както и за своята отдаденост към подкрепата на млади таланти чрез основаната от него фондация. Талантливият диригент Йордан Камджалов получи почетен приз за принос в промоцията на българската култура по света и за активната дейност на своята фондация.

Двете почетни награди се учредяват по повод на трите юбилея, които отбелязва тазгодишната програма – 20 години от основаването на Superbrands International във Великобритания, 10 години от присъединяването на България към световната брандинг организация и 5-о издание за България.

„Още от самото начало, Superbrands Bulgaria последователно е предоставяла един превъзходен продукт на българското бизнес общество. През всичките тези години, дори и по времето на финансова криза, екипът успя да убеди редица компании от различни сектори на националния пазар да не спират да инвестират в изграждането и подкрепата на своите брандове като стратегическо предимство пред конкурентите“, каза Алън Огдън от London Writing Partners.

На церемонията бяха наградени и най-силната глобална марка в България – Google, и най-силният локален бранд – bTV. Te бяха отличени в резултат на независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което бе проведено за пети път у нас с партньорството на водещия институт за пазарни изследвания GfK България.

„Един от главните фокуси в работата на екипа през всичките десет години е бил най-ценният за всички нас бранд – България. Бизнесът има огромна потребност имиджът на страната да се променя постоянно в положителна посока, да се създава здрава икономическа среда с ясни и законово регламентирани правила за конкурентност на пазарен принцип. Много от стратегиите и концепциите за успешен маркетинг и брандинг на търговските марки, които представят изданията Superbrands, биха дали прекрасни идеи и за по-доброто управление, позициониране и промотиране на бранда България“, каза Мила Векова, представител на Superbrands за България.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 88 страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands – марка, която трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2015–2016 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.