Над 80% от българите оценяват вкуса и качеството на продукти от собствените марки на Лидл
Над 80% от българите харесват вкуса, потвърждават качеството и биха препоръчали на близки и приятели продукти от собствените марки на Лидл.
Това показва представително проучване, проведено от IPSOS сред 4600 души на възраст между 25 и 65 години. Проучването е проведено между 18 февруари и 24 март в 6 града на страната - София, Пловдив, Бургас, Монтана, Велико Търново и Варна.
Участниците в проучването са били помолени да дадат оценката си по 5-степенна скала за вкуса, за качеството на продуктите, доколко са склонни да го препоръчат продукта на близки и приятели, доколко е вероятно той да им стане любим, както и да направят сравнение между продукта и свой любим продукт от същата категория.
За продуктите, които не се нуждаят от термична обработка, са били спирани на улицата хора, които отговарят на зададените критериите, като не е било съобщавано на коя марка са продуктите. За да тестват продуктите, които изискват термична обработка, участниците са били поканени предварително в конкретен ден и час, а тестът е проведен в заведение за хранене.
Участниците са помолени да оценят 199 продукта от 24 собствени марки в няколко групи - млечни продукти, прясно месо и риба, колбаси, бира и сладолед.
Резултатите от проучването показват, че 86% от българите одобряват вкуса на собствените марки на Lidl, 82% потвърждават качеството им, а 81% биха препоръчали на свои близки, познати и приятели да опитат тествания от тях продукт.
85% одобряват вкуса на млечните продукти, 81% - на бирата, 92% - на сладоледа, и 84% - на колбасите. В категорията месо и риба резултатите за одобрение на вкуса са: 88% за грил серията, 89% за зимния асортимент и 95% за рибата.
82% от участниците в проучването са одобрили качеството на млечните продукти, 80% - на колбасите, 82% - качеството на бирата, и 91% - на сладоледа.
Около 80% от участниците са посочили и че биха препоръчали продуктите в съответните категории на свои близки, като първенец отново е сладоледът - с 89%.
“С този най-мащабен вкусов тест, който направихме, валидирахме още веднъж факта, че голяма част от нашите клиенти идват при нас, защото има нещо, което самите те – или пък техните близки – много обичат и което купуват само от Lidl – било то сладоледа или шоколада, ементала или немската шунка, както и любимите на множество продукти „Родна стряха“. Това са продуктите от собствените ни марки, които са в основата на нашия бизнес модел. Те са гарант за качество и за характерното за Lidl оптимално съотношение качество-цена. Затова сме много щастливи, че резултатите от проучването недвусмислено потвърждават, че хората разпознават качеството на продуктите ни, харесват вкуса им и ни се доверяват“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Предимството на собствените марки е и това, че компанията може да проследи целия процес на производството им - от доставчиците, през целия процес на производство до предлагането им в магазините, посочи ръководителят "Стоково снабдяване" в Лидл България Боян Георгиев.
Колбасите от серията Clean label са без изкуствени консерванти, овкусители и оцветители. Не се използва и механично отделено месо, което пък позволява и намалено използване на подобрители и сгъстители. Прясното месо и рибата са със сертификат за качество SGS. Част от продуктите пък са произведени от собствени ферми, което позволява да се проследи качеството в целия цикъл на производство, уточни Георгиев.
Той обясни, че оптималното съотношение цена - качество на продуктите се получава благодарение на големите обеми, които се поръчват, работата с местни производители, включително малки, както и това, че за тях не се заплаща за реклама и маркетинг.
В следващите години Лидл планира да продължава да работи за подобряване на качеството на храните, като до 2025 г. целта ще е намаляване на добавените захар и сол с 20%, яйцата от подово отглеждани кокошки да са минимален стандарт, разширяване на био продуктите и сертифицираните продукти и използване само на сертифицирано какао.
За всички потребители, желаещи да опитат някои от продуктите собствена марка на Lidl, веригата стартира серия от дегустации на избрани продукти, участвали в проучването. Дегустациите започват на 25 май в София и ще продължат във всички градове в страната, в които има магазини на Lidl.
Повече информация за резултатите от проучването могат да бъдат намерени на lidl.bg/kachestvo.