Над 150 млн. лв. износ на български продукти с Лидл България за последните 3 години
Над 150 млн. лв. е реализираният износ от български производители в европейската мрежа на Lidl в периода 2019-2021 г. За трите години 252 различни продукта на 58 родни компании достигнаха до 27 европейски пазара благодарение на партньорството с Лидл България.
„Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори през пандемичната 2020 г. успяхме да запазим двуцифрен ръст на износа, въпреки предизвикателствата. Само за последните 3 години (2019-2021 г.) ръстът в експортния оборот на българските производители е над 110%", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
По думите й всичко това е принос не само за развитието на самите компании – ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика.
Драгийска разказа, че само за първото шестмесечие на 2022 г. оборотът на българския продукти, изнесени в чужбина, е 44% по-висок спрямо същия период на 2021 г. – 42,5 млн. лева.
Драгомир Илиев – управител на „Стоково снабдяване и маркетинг“ на Лидл България, обясни Лидл подкрепя земеделските потребители с консултиране и подготовка за сертифициране по GLOBALG.A.P.
„Знаете, че нашите магазини не са като големите хипермаркети. Площта ни е ограничена и всеки продукт има своето заслужено място“, каза още той. Илиев разказа за М-Инвест - фирма, която стига от село Гълъбец до Швейцария със своите продукти – антипастиq хумус и суши.
Боян Георгиев - директор „Стоково снабдяване“, разказа с какво е различен всеки един от 10-те производители.
„За последните 10 години, през които изнасяме български продукти на европейския пазар, производителите натрупаха опит, израснаха заедно с нас и станаха по-конкурентоспособни“, заяви Георгиев. От думите му стана ясно, че в различни страни български продукти са изместили свои водещи конкуренти от други страни.
Впечатляващите резултати, които демонстрират устойчивия успех и възможности за рстеж на българските производители съвместно с Лидл България, компанията обобщава в специално книжно издание. В него са намерили място данни за резултатите от износа, реализиран от българските партньори на Лидл България за последните 3 години – 2019-2021.
В изданието са представени и 10 български компании – Белла България, Веселина Трейд, Виктория Нутс, Випера, Джени Ово, Млечни продукти, Нухелт, Смарт Органик, Тандем-Попово и Цима 99. Те са едни от най-добрите примери на това съвместно партньорство с впечатляващи резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.
За периода 2019-2021 г. страната с най-голям дял – 36%, в експортния оборот, реализиран в европейската търговска мрежа на Lidl, остава Румъния. За тези 3 години 34 родни производители са реализирали износ на 89 различни продукта на обща стойност 55 млн. лв., като най-продаваният продукт в северната ни съседка е пълнозърнест хляб със семена.
Сред топ 5 държавите по размер на износа се нареждат Гърция с оборот в размер на 32 млн. лв., което е 21% от общия оборот, Германия с 11,5% от оборота, Сърбия с 8,4% и Унгария с 9 млн. или 6% от реализирания оборот за последните 3 години.
По време на формата стана ясно, че най-продаваният продукт в Румъния и Словения е пълнозърнестият хляб. В Гърция предпочитат слънчогледовото ни олио. Суровото барче е най-продаваният продукт в Германия, Полша, Австрия, Швеция и Дания, както и в Швейцария и Португалия.
От продаваните в Унгария 23 българки продукти, най-продаваният е произвежданият у нас аржентински рибай стек.
Повече детайли за обобщените резултати, постигнати от българските производители съвместно с Lidl, могат да се видят в специалното издание „Износ с Лидл България“ онлайн на www.lidl.bg/iznos.