На Хемус нямало срутване, строителите сами си бутнали насипа
"Няма срутване, няма свличане. Съоръжението си е здраво. И не става въпрос за 600 метра, а за 46 метра". Това заяви представителят на изпълнителя на проекта на участък от магистрала "Хемус" инж. Асен Тодоров. "Ние сами го срутихме, от месец и половина отнемаме от насипа, за да изградим допълнителни укрепителни мероприятия, защото открихме високи подпочвени води. Преценихме, че е по-адекватно и добре да го срутим, за да отводним. Отсечката не беше напълно завършена и когато се установиха високите подпочвени води заради проливните снеговалежи и дъждове, се прие да се направят допълнителни мероприятия", каза Тодоров. По-късно днес трябва да има пресконференция на на МВР за срутения участък от ЛОТ 5.
Според документ на МВР Търговище, публикуван във Фейсбук профила на Мая Манолова, става въпрос за преизграждане на мост в участък от 60 метра.
Въпросният участък от магистрала "Хемус" е между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово". Той се строи от август 2018 г. и трябваше да е готов през пролетта на 2020 г., но се бави по вина на държавата - неприключили отчуждителни процедури и археологически разкопки. Строител на обекта е ДЗЗД "Хемус 16320". Дружеството е избрано с обществена поръчка, а не с инхаус възлагане. Договорът за 16-те илометра магистрала е за 143.7 млн. лв. с ДДС. В обединението влизат фирмите "Инфра експерт", "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали -
Черно море" и Трансконсулт-22".
Липсващите 60 милиона лева, които са били отпуснати за строежа на АМ “Хемус“, накрая стигат до един обикновен човек, каза тази сутрин зам.-шефът на ГДБОП Любомир Николов пред бТВ.
“Нашето разследване стигна до фирми фантоми, които са изтеглили тези суми пари в деня или на следващия ден след постъпването им. Всички тези пари се обединяват в едно лице, което също сме установили“, каза Николов.