Мечтата ни е да няма повече кампании за лечение на хора - DMS стана на 10 години
Единният дарителски номер в България (DMS - Donor Message Service) през тази година отбелязва своята 10-годишнина. На пресконференция днес в БТА създателите на платформата, заедно с партньори, споделиха най-любопитните цифри за годините, в които DMS се превърна в марка за доверие и взаимопомощ.
7,5 млн. дарителски SMS-а са изпратени за различни дарителски каузи - това е равносметката за изминалите 10 години, в които DМS е подкрепило над 700 кампании.
Организацията стартира през 2007 г. с едва 4 кампании. Началото е било трудно, каузите, за които хората се доверявали били малко, но с времето това се промени, сподели Елица Баракова от BCause. Днес в системата на DMS има над 90 активни кампании.
Според проучване на Алфа Рисърч, направено по поръчка на Българския дарителски форум (БДФ), близо 78% от хората, направили дарение през 2016г., са използвали именно начина чрез SMS.
За изминалите 10 години най-успешната кампания на организацията и за която казват, че е обединила всички българи, е каузата за подпомагането на населението след наводненията през 2014-та година. DMS ZAEDNO за часове се превръща в национална кауза, като за няколко месеца чрез SMS-и и по банков път се събират над 1,2 млн. лева.
Най-голямото пожелание, което си направиха от DMS за рождения ден бе да няма нужда да правят повече кампании за лечение на хора.
Преди 2 години платформата DMS се разширява с нови технологични възможности - въведени са механизми за даряване онлайн и възможности за SMS абонамент с 2 или 5 лева. Към днес хората, абонирали се за двулевовия абонамент, са над 10 хил., а тези, които всеки месец даряват по пет лева чрез SMS са около 500.
Годината, през която са направени най-много дарения, е именно тази с наводненията - през 2014-та година са дарение близо 2 млн. лева през DMS. За 2015-та даренията са над 926 хил. лева, а през изминалата 2016-та г. те са по-малко - 732 хил. лева.