OffNews.bg

Манолова призова Фандъкова да спре поръчка за авточасти на Столичния автотранспорт

Обществената поръчка, обявена от Столичния автотранспорт за авточасти на новите китайски автобуси, да бъде прекратена, за да няма наказани след ревизията. Нека я обявят така, че да могат да участват различни фирми и да има конкуренция, а не да се знае предварително кой ще спечели поръчката.

Това заяви председателят на Гражданската платформа „Изправи се.БГ" Мая Манолова във видео във Фейсбук от депо „Земляне", където е централата на Столичния автотранспорт.

В началото на месец септември Столичен автотранспорт обяви скандална обществена поръчка за доставката на авточасти за две години за 2, 850 хил. лв. за новите китайски автобуси, което е над пет пъти повече от авточастите за по-старите немски автобуси.

Миналата година Столичният автотранспорт обяви поръчка за авточасти за 500 хил. лв., но за по-старите немски автобуси, които са приблизително същия брой. Или са купили некачествени китайски автобуси, или поръчката за авточастите за китайските автобуси е силно завишена, а може би и двете. Външни експерти твърдят, че стойността на поръчката е силно завишена, допълни Манолова.

Тя подчерта, че скандалното в обявената миналия месец поръчка е, че е с изисквания, на които може да отговори само определен участник. Отсега е ясно, че поръчката ще бъде спечелена от фирма, която ще участва индивидуално или в консорциум, каза Манолова.

Председателят на „Изправи се.БГ" обясни още, че цялата обществена поръчка включва една позиция и всички 240 видове авточасти са разхвърляни в техническата спецификация към заданието. Досега подобни обществени поръчки са били с обособени позиции – за крушки, за филтри, за газово оборудване. В тази всичко - от крушки до части за двигатели - е в една позиция, не са посочени брой части и цената им, но за тях ще кандидатства една фирма и ще спечели една фирма, заяви Манолова.

Тя припомни, че миналата година обявената поръчка за електробуси е била направена за определени фирми и точно тези фирми спечелиха обществената поръчка след месеци. В Столичната община една година по-късни нищо не се е променило, дори са станали по-брутални, допълни Манолова.

Нито Фандъкова работи по друг начин, нито Столичният автотранспорт, нито „орлетата" са станали по-скромни. Скоро ще има промяна и ревизия на всички сделки. Не само на национално ниво, но и във всяка община – как са купувани автобуси и електробуси, как са купувани авточасти, как са определяни победители в обществените поръчки. На хората наистина им писна да се знае кой ще спечели и да е ясно, че парите ще тръгнат към чекмеджета с кюлчета и пачки, каза още тя.