Магистралите готови до края на октомври, Кресненското дефиле в проект
Повечето инфраструктурни проекти свършват в края на октомври, заради края на програмния период, а не заради местните избори. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по бТВ.
Тя обясни, че всички проекти, които се изпълняват в момента, са сключени със срок края на ноември. Целта е те да бъдат приключени през октомври, за да може държавата да се изплати до края на ноември и да може да се отчете през декември на Европейската комисия.
Павлова отново посочи, че до края на октомври трябва да бъде готов участъкът на автомагистрала „Струма” между Дупница и Благоевград, който в момента е готов на над 70%.
Паралелно през есента ще започне изграждането на 2 нови участъка - Благоевград - Крупник и от Сандански до Кресна – единият 17 км, другият 21 км. Министърът увери, че ще има връзка на „Струма” за Рилския манастир и не е забравено това да се направи.
По магистралата ще остане само най-тежкият участък – през Кресненското дефиле, който в момента се проектира. Там на места магистралата ще минава на места на две нива, ще има тунели, виадукти и сложни съоръжения.
„До края на октомври ще завършим окончателно и магистрала „Марица”, обеща Павлова.
Обходът на Враца е готов, в края на октомври ще завърши и на Монтана. Довършва се и западната дъга на Околовръстното шосе на София. Северната скоростна тангента, която ще прави бързата връзка от града в посока Калотина също се стане в края на октомври, посочи още министърът.
За тунела под Шипка Лиляна Павлова заяви, че има проектна готовност.
По повод проверките по морето министърът отбеляза, че почти на всички плажове има проблеми и несъответствия – със свободната зона, със спасителите, с хигиената и с наличното медицинско оборудване. „Отново ще имаме основания да прекратим договори с концесионери и наематели, защото имаме системно нарушение”, обясни тя.
"Чувството за безнаказаност идва от това, че ще си платят глобата и продължават с арогантността”, подчерта Павлова, допълвайки, че концесионерите предпочитат да си платят санкцията и да не направят нищо за отстраняването на проблемите.
По думите ѝ дори при наложени над 1,5 милиона лева глоби арогантността продължава, защото „явно нямат проблем със събирането на приходите”. „Такова поведение не трябва да бъде толерирано”, каза още тя.