КЗП: Българите, блокирани на летище Тимишоара, имат право на обезщетение
Разбира се, че българите, които бяха изоставени на летището в Тимишоара, могат да си търсят правата и винаги съветвам хората да предприемат действия, за да защитят правата и да бъдат обезщетени, ако са претърпели конкретни вреди. Това заяви пред бТВ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Това е един изключително неприятен случай, който се дължи на лошото време и на това, че този конкретен пилот е взел решение да отиде в Тимишоара. По информация, която имаме, по същото време на летището в София е имало още шест или седем самолета, които в крайна сметка са кацнали. Според мен би трябвало и нашите власти, в лицето на Гражданска въздухоплавателна администрация, в контакт със съответната агенция в Ирландия да изясни причините за това решение, коментира той.
Маргаритов посочи, че макар да е нискотарифна, компанията трябва да поеме грижата за хората в подобна ситуация.
"Има регламент, който важи на територията на целия Европейски съюз, и в него ясно и точно са описани правата на пътниците в такива случаи. Хората имат право на храни, напитки, а когато става въпрос за закъснение с повече от пет часа, те имат право и да се откажат от пътуването изобщо, да получат парите си обратно, като сами организират придвижването си оттам нататък. Когато става въпрос за закъснял или отменен полет, говорим и за обезщетение от порядъка на 250 – 600 евро в зависимост от дестинацията", обясни той.
Всички пътници, които са засегнати и смятат, че правата им не са били удовлетворени, трябва да пазят всякакви документи за разходи, които им се е наложило да правят и да ги предявят с иска към авиокомпанията. Ако не срещнат разбиране, да се обърнат към КЗП, Европейския потребителски център, омбудсмана, препоръча Маргаритов.
Отговорът и обезщетенията трябва да бъдат получени до шест седмици.