Кристиян и Марина: когато рекламата срещне логистиката
Той може да ви разкаже с точност какво се случва в един огромен склад и как от стелажите стоката стига до рафтовете в магазина. Тя ще го облече в рекламен контекст и с щипка магия ще го направи да изглежда като от филм за Хари Потър. Така накратко можем да опишем техния творчески тандем. Началото му започва преди 2 години, когато Марина и Кристиян стават част от стажантската програма на Lidl. Днес предстои нейното трето издание, което вече търси своите нови попълнения (повече за програмата може да научите тук).
Пътят, който отвежда Марина и Кристиян до Lidl, лъкатуши през различни точки на света. За Марина стажът е повод да се прибере за лятото от Австрия, където учи Product Marketing & Project Management. По онова време пък Кристиян е студент „Инженерна логистика“, в Техническия университет. И двамата се оказват на точното място, в правилния момент.
Стажът им в Lidl ги изправя пред конкретен бизнес проект, по който да работят. Кристиян трябва да намери начин да оптимизира складовата планограма в складовата база на веригата в с. Равно поле, а Марина попада в света на стоковото снабдяване, със задачата да подобри процесите, свързани с износа на собствените марки на Lidl. Следват 2 месеца усилена работа – минават през различни обучения, учат от своите ментори, трупат нов опит и знания, а накрая – представят проектите си пред ръководството на компанията. Финалът обаче се оказва само началото.
Веднага след стажа си Кристиян остава на работа в компанията. Започва първо на 4-часов работен ден, за да го съчетава с университета, но след като се дипломира, продължава и на пълен. „В началото всяко нещо го правех за първи път. Колегите ми помагаха изключително много и благодарение на тях навлязох бързо в работата“, спомня си той. Вече 2 години трупа опит на различни позиции и не само става все по-добър в складовата логистика, но и самият той се развива – „станах по-подреден и започнах да не отлагам задачи във времето“.
Пътят на Марина обаче за малко да се отклони към Швейцария, където е приета да учи магистратура. Четири дни преди да разбере за това съдбата си казва думата. Получава предложение от Lidl, което обръща посоката обратно към България. Днес е част от маркетинг екипа на Lidl и отговаря за различни маркетинг кампании. Бойното й кръщене е книгата „Преоткрий своето вкъщи“, която компанията създава миналата година за своите лоялни клиенти. „Беше много вълнуващ процес – създаването на книгата, подготовката на маркетинговата кампания и всички рекламни материали“, спомня си Марина. Признава, че най-голямото й предизвикателство е да „укроти“ перфекционизма си и да направи така, че да не пречи на ефективността й, а да й помага. „Като човек, който в края на деня се стреми към напълно изпълнен списък със задачи, да се науча да приоритизирам, беше добър урок за мен“, казва тя.
От перспективата на изминатия път, днес може да каже, че стажът е полезен с това, че ти позволява да сравниш доколко представите ти за една професия съвпадат с реалността. След това прилагаш наученото на практика и виждаш отвътре как се случват нещата в успешния бизнес. Затова и нейният съвет към всички бъдещи стажанти е да поемат смело към всички нови уроци, срещи и вдъхновения. „Бъдете любопитни. Трупайте опит и се възползвайте от всяка възможност“.
Който иска да научи повече и да кандидатства за стажантската програма, може да посети кариерния сайт тук.