OffNews.bg

Кой поби безумните колци пред тази зарядна станция за електромобили? (снимки)

Зарядната станция за електрически автомобили пред Министерство на икономика е абсолютно недостъпна заради няколко различни вида колчета, побити около нея, видя репортер на OFFNews. 

От четири страни паркомястото е напълно недостъпно за коли. 

Потърсихме коментар от ведомството на министър Емил Караниколов защо достъпът до мястото е ограничен, откога е така и по чие нареждане са побити безумните колци. 

Оттам ни отговориха, че фирмата, на която е станцията, е фалирала отдавна и че мястото е забранено за паркиране. Всъщност ограничителна табела за това липсва, а обяснението на министерството е, че промяната била отскоро. 

"Фирмата фалира, колчетата не са премахнати, защото там не може да се паркира. Паркингът е ремонтиран, а тази станция не работи", заявиха от Министерство на икономика и поискаха да им пратим снимки на обекта, който е на входа на самото ведомство и би трябвало да боде и техните очи всеки ден. 

Изпратихме им ги, а също и следните въпроси:

1. Кога е поставено съоръжението?

2. Каква е неговата цена?

3. Коя институция е финансирала поставянето на зарядната станция?

4. Кога са поставени оградните колчета, които забраняват зареждането на автомобили?

5. Ако станцията не работи, защо обикновена кола не може да бъде паркирана там?

6. Откога е забранено паркирането на паркомястото?

Няколко минути по-късно от Министерството на икономиката се свързаха с OFFNews, за да уточнят, че ведомството не отговаря за зарядната станцията, както и за паркомястото и заради това трябва да се обърнем към Столична община, за да получим отговори. 

OFFNews потърси за коментар и Центъра за градска мобилност. Ето какво ни казаха оттам:

ЦГМ не разполага с ограничители, каквито се виждат на изпратените от Вас снимки. Ограничителите срещу паркиране, с които работи ЦГМ,са черно-бели или сиво-бели. В този смисъл не бихме могли да кажем каква е стойността на посочените от Вас, кога и с каква цел са монтирани. Напомняме Ви, че законността на ограничителите се проверява от Столичния инспекторат. Също така, ЦГМ няма отношение към функционирането на зарядните станции за електрическите автомобили.

От отговора на ЦГМ ясно се разбира, че независимо дали станцията за зареждане на електрически коли работи или не, те са резултат на творческа самодейност на министерството на Емил Караниколов. Всъщност точно той като министър отговаря за строителството на тръбата, с която към перничани ще трябва да потече от софийската вода.

Само може да се надяваме резултатът да е по-добър, отколкото този пред входа на собственото му работно място.