Глобата за пътник без билет пада с 10 лева, колелата се возят в рейса без пари
Глобата за пътник без билет в градския транспорт в София пада от 40 на 30 лева. Картата за една линия пък ще важи за всички превозни средства в участъка с общ маршрут.
Досега пътниците с карта за трамвай по бул. България например не можеха да се возят със същата в рейсовете в общото им трасе, защото се изискваше превозните средства да имат общи спирки. Това изискване отпада в новата наредба за градския транспорт в столицата, която ще бъде гласувана от СОС утре. В окончателния й вариант са влезли над 50% от предложенията на граждани и организации, направени по време на едномесечното й обсъждане, заяви Екатерина Йорданова, шеф на комисията по транспорт на "Московска" 33.
Наредбата регламентира и нощните автобуси, които тръгват в полунощ на 7 срещу 8 април. Цената на картата за тях е 2 лева и важи за всички линии на съответната дата.
Всяка от 4 те линии ще има по 50 спирки, контрольор ще продава билети, уточни председателят на СОС Елен Герджиков.
Друга новост е въвеждането на правна възможност за безплатно превозване на велосипеди в автобусите. Това ще се случи обаче до няколко месеца, като велогардеробите за колелата ще бъдат поставене вътре в рейса. Причината е, че от Технотест - компанията, която определя какви конструктивни промени могат да се правят по МПС, не разрешават велогардероби извън автобусите. Правихме такъв опит преди две години, но Технотест казаха "забравете", обясни Зафир Зарков, зам.-шеф на комисията по транспорт.
Буферните паркинги към метрото пък вече няма да могат да се ползват само от закупилите карта за подземната железница - за да е безплатно паркирането, ще е задължително превозният документ да бъде използван в двете посоки същия ден, обясни Християн Петров, директор на ЦГМ. Електронната ни система дава възможност за такъв контрол, уточни той. За шофьори, които искат да оставят колите си на паркингите, без да се качват в метрото, цените ще се определят от ЦГМ на пазарен принцип.