Двадесет и четвъртото издание на ФАРА стартира в Бургас
С оценяване на комуникационни кампании, участващи в конкурсната програма, започна ФАРА’24 – двадесет и четвъртото издание на най-големия и престижен форум на комуникационната индустрия в България. Събитието се провежда от 6 до 8 юни 2024 г. в Международен конгресен център Бургас и представя най-добрите примери от българската комуникационна индустрия. С динамична програма от лекции и конкурсна част в рамките на три дни Фестивалът събира заедно рекламната общност благодарение на силната подкрепа от Нова Броадкастинг Груп и Нетинфо. Община Бургас е официален партньор на ФАРА’24.
„ФАРА се променя и все повече се превръща в пространство, което изследва творчеството във всичките му измерения“, с тези думи Чавдар Кенаров, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), откри фестивала. „Нивото на един конкурс се измерва с нивото на журито, а ФАРА 2024 се гордее от блестяща селекция от доказани специалисти, както в творческия, така и в медийния конкурс. Те правят ФАРА наистина стойностен фестивал“, допълни той.
В първия ден от Фестивала бяха представени участниците в категории Медийна кампания на Медийния и категория Кампания на Творческия конкурс, оценявани на живо от професионалистите в журито.
В рамките на лекционната програма за умението на слушане, комуникация и дизайн говори на Sven Ingmar Thies. Авторът и графичен дизайнер показва как преподаването може да функционира, какво можем да научим от други култури и как слушането може да се използва съзнателно. Как това може да бъде приложено в ежедневната дизайнерска практика и как води до равностойно сътрудничество между всички участници.
Patrizia Boglione – бранд стратег, изследващ тенденциите и дизайнер на творческо образование, представена от изпълнителен директор на Art Directors Club of Europe - Mercè Segú, запозна българската публика с основните креативни тенденции, сред които връщане към корените на бранда, практичен реализъм, преоткриване на човешката уникалност и други. “Creativity Trend Report” може да бъда разгледан в детайли на https://www.adceurope.org/trend-report-2023/
Финал на програмата за деня даде Любомир Сергеев с разговор за значимостта на крафта за правилна комуникация. Любомир е фотограф, дигитален артист, режисьор и продуцент с близо 30 години опит в областта на рекламата.
„В тон с новата светлина на ФАРА исках да отговоря или по-скоро да задам въпроса „И Кой рече: да биде светлина!“, сподели Любомир, „Това, което води нас като индустрия датира от страшно много време, но кой може да каже кое е правилно, когато става дума за фотография или крафт – илюстрация, операторска или режисьорска работа? Кой решава кое е правилното в нашата индустрия? Някои ще кажат, че това са хората, които следят цифрите или клиентите, но действителността е, че не този, който плаща е същия като този, който поръчва музиката. Музиката се поръчва от този, който може да я свири. Пътят към потребителите минава през сърцето, а сърцето се докосва от изкуство, а не цифри“, заключи Любомир.
На 6 юни, в рамките на ФАРА 2024, беше открита специална изложба на рекламна и продуктова фотография. Изложбата под надслов „Рекламата на фокус“ представя работата на български фотографи – доказани професионалисти, практикуващи както в страната, така и с многобройни международни изяви и отличия за работата си. Изложбата се организира от БАКА с подкрепата на Община Бургас. Експозицията беше открита от Чавдар Кенаров, основател и творчески директор на Noble Graphics, председател на БАКА и член на Борда на Art Directors Club of Europe, и ще може да бъде разгледана до 6 юли в пространството пред Културен дом-НХК на площад Тройката.
Със свои фотографии в специалната селекция участват Александър Станишев, Васил Германов, Георги Андинов, Даниел Леков, Даниела Йорданова, Димитър Караниколов, Диляна Флорентин, Златимир Араклиев, Ивайло Петров, Любомир Игнатов, Любомир Сергеев, Михаил Новаков, Николай Абаджиев, Радина Ганчева, Тихомир Рачев.
По време на Фестивала, на втори етаж в Международния конгресен център гостите на ФАРА ще имат възможността да видят рекламните форми, участващи в конкурсната програма.
Инициативата ARTvertising представя рекламистите в нова светлина. Служители на комуникационните агенции представят себе си с работа в сферата на изящните изкуства, фотографията, музикално изкуство и модни брандове. Представянето може да бъде видяно по време на ФАРА 2024.