До 50 000 лв. глоба за камиони от строежите, които ръсят кал и прах в София
Столичният общински съвет ще разгледа предложение за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община, с които се засилва контролът на Столичния инспекторат върху тежкотоварната техника около строителните обекти.
Дълго време инспекторатът се бори с недобросъвестните строители, които замърсяват уличните платна със своята тежкотоварна техника на излизане от строителните обекти, както и разпиляването на отпадък по време на превозване или около строежите. Новата наредба е съобразена със съдебна практика по дело, формирано по жалба на заинтересовани страни от строителния бранш и цели да въведе ясни правила и повече възможности за контрол от общината, съобщиха от "Московска" 33.
В Столичната община, Столичния общински съвет и районните администрации постъпват редица сигнали от граждани за камиони, които замърсяват пътните платна и тротоарите на излизане от строителните обекти. Разпиляването на строителни материали влошават градската среда, създават неудобство на гражданите и не на последно място са предпоставка за пътнотранспортно произшествие. Целта на промените е да контролираме чистотата на въздуха – ще развържем ръцете на Столичния инспекторат да контролира по-строго миенето на камионите, които извозват от строежите всеки ден материали – калта по гумите им после става прах, който дишаме всички ние. Моля, гражданите да подават сигнали за всяко нарушение, което видят. Само чрез санкции и контрол на терен можем да се справим с нарушителите“, заяви председателят на СОС Георги Георгиев.
С измененията в Наредбата за движение ще се позволи на Столичния инспекторат да продължи и да върши по-ефективно работата си по предотвратяване замърсяването на столицата. Увеличават се и санкциите за строителните фирми, като започват от 1000 лв. и стигат до 50 000 лв. за: отвеждането на води от строителните площадки по тротоарите и улиците, излизането от обектите без предварително почистена от специално изградено за това устройство ходова част, транспортирането на строителни отпадъци извън определения маршрут, смесване на земни маси с други строителни отпадъци и извършване на строително-ремонтни дейности на сгради/обекти без ограда.
С предлаганите промени се цели поддържане на чиста среда, запазване спокойствието на софиянци, както и повишаване качеството на атмосферния въздух.