OffNews.bg

Дават спирките в София на концесия, само на 400 ще има реклами

Обновяването и постоянната поддръжка на спирките на публичния градски транспорт е от съществено значение както за подобряване на градската среда, така и за комфорта на пътниците. 

Това е част от общата политика на Столична община за насърчаване на гражданите да използват все повече обществения транспорт. Сигурни сме, че отдаването на спирките на концесия е начин това да стане бързо, качествено и без публични средства средства, да се отделят от общината, а в партньорство с бизнеса. Освен това имаме и примера на много европейски столици като Париж, Лондон, Белград и Скопие. Още следващата седмица кметът Йорданка Фандъкова ще внесе коригиран доклад в комисиите на Столичния общински съвет, за да продължим с разглеждането на концесия на спирките с подобрени условия за столичани“, каза зам. председателят на комисията по транспорт в СОС Зафир Зарков. 

Обект на концесията са 2610 спирки на обществения градски транспорт, разположени на територията на Столична община, обособени в четири териториални пакета , като всеки един поотделно представлява обект на концесия. Първият пакет включва – 656 броя спирки, вторият – 622 броя спирки, третият – 637 броя спирки и четвъртият – 695 броя спирки. Всеки пакет съдържа пет типа спирки.

Предвижда се общият брой на спирките с реклама да се ограничи на 400 (преди беше на всеки навес), разпределени по равно между отделните пакети. Общината запазва правото, да използва рекламната площ за събития и инициативи. Спирките с павилиони са 300, отново разпределени между всички пакети. Конкретните места се предлагат от концесионера и се одобряват от Столична община. 

Общият брой на спирките, на които могат да се поставят навеси е 1498. През тези спирки преминават над 80% от пътуващите.

„Столична община намалява срока за концесия за отдаване на спирките на масовия градски транспорт на 15 години. В предишните процедури максималният срок беше 20 години.

Всеки кандидат има право да представи оферта само за два пакета от спирките на градския транспорт, в това число и чрез свързани лица. За всеки пакет се подава отделна оферта. Това гарантира, да няма монопол.“ – заяви зам.-председателят на транспортната комисия.