Бус лентата на 'Опълченска' внезапно изчезна

OFFNews 11 юли 2025 в 18:51 4462 2

Снимка "Спаси София"

Бус лентата по централната столична улица "Опълченска", която бе изтъквана като причина за забавяне на ремонта, внезапно изчезна в по-голямата част от трасето.

По този повод "Спаси София" излезе с гневен пост във фейсбук, като напомни, че основният аргумент на формацията да подкрепи "разширяването на трасето бе именно бус лентата като предпоставка за по-добър градски транспорт". 

"Действията на общината са в пълен разрез с всички стратегически документи на София и погазват наредбата за проектиране, която казва, че БУС лентите трябва да са непрекъснати и свързани, включително през кръстовищата. Не е ясно дали новият проект е законен, защото не е минал през съгласувателния режим (за разлика от проекта за Патриарха!)", се казва в поста на "Спаси София".

От формацията на Борис Бонев призовават кмета Васил Терзиев незабавно да разпореди връщането на БУС лентата и да каже дали мисли да спазва предизборната програма, в която градският транспорт е издигнат на пиедестал.

"Ако отговорът е да, то спешно трябва да назначи зам.-кметове по транспорт и по строителството, които са професионалисти и са готови да следват ясна линия за устойчива мобилност при всеки ремонт в София", посочват от формацията.

Улица "Опълченска" все още не е открита и затварянето й за ремонта продължава да тормози софиянци.

"И последният публичен мотив на общината защо трябва да се изсекат дърветата по улицата и да се премахнат зелените площи изчезна за няколко часа. Останаха непубличните мотиви - "Трейс" да вземе 15 милиона и бърза транзитна връзка за автомобилите север-юг през центъра. При липса на действащ генерален план за организация на движението всяка нова организация на движението е незаконна , но общината и "Трейс" си играят на художници", реагира в социалната мрежа и Тома Белев от "Зелено движение".

Междувременно Борис Бонев е поискал среща с премиера Росен Желязков и областния управител на София-град Стефан Арсов, на която да обсъдят възможността държавата да преотстъпи терени на Столичната община, с които тя да спаси междублоковите си пространства.

"Ако държавата е преценила, че стотици декари земя в София са с отпаднала за нея необходимост, ние можем да ги използваме, за да подобрим качеството на живот на софиянци", заяви Бонев и посочи като пример бившето военно поделение в кв. "Обеля".

"То е 55 декара. Всички зелени площи в междублоковите пространства в район "Връбница", които трябва да се отчуждят, за да не се застроява под прозорците на хората, са 23 декара. Само с този терен можем да спасим междублоковите пространства във "Връбница" и в част от "Надежда!", категоричен е Бонев.

В писмото, изпратено от Бонев заедно с общинския съветник Вили Лилков, са поискани и други обявени в списъка за продажба държавни имоти, попадащи под важни за София проекти като Зеления ринг – пешеходно-велосипедния линеен парк, който свързва кварталите на София, както и имоти, които са под предвидени за изграждане улици в кв. "Горна баня".

"Поискахме и терени в съществуващи междублокови пространства в "Бъкстон" и "Фондови жилища", както и два имота в кв. "Витоша". Защо тези важни за софиянци пространства да се продават, вместо да станат публична собственост? Нима в кв. "Витоша" нямат нужда от квартален парк, или от терен за детска градина?", попита арх. Росица Николова – зам.-председател на архитектурната комисия в Общинския съвет.

От „Спаси София“ посочиха и че продажбата на някои от поисканите от тях терени ще ощети сериозно Столичната община.

"Част от имотите в списъка за продажба са отредени за улици в Общия устройствен план и по закон държавата е длъжна да ни ги предостави безвъзмездно. Ако ги продаде, софиянци ще трябва да платят за тях", посочи още Бонев.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    3537

    2

    Деспин Митрев

    11.07 2025 в 23:02

    Как непрекъснати бус ленти бе, цветно амбрияжче? И какво правим с десния завой???

    3980

    1

    Niko Kolev

    11.07 2025 в 23:01

    Като несофиянец ще кажа своето странично мнение. Бус лента, без цялостна градоустройствена концепция, е лееекинко неудобно. Това личи най-вече на кръстовищата, когато бус лентата свършва, а след тях внезапно се появява.
     
    X

    "Детето трябва да стои в центъра на системата" - Ирина Манушева в подкаста на OFFNews