OffNews.bg

Адски трафик по Струма, няколко километра се изминават за часове

Традицията е спазена: Километрични опашки се извиха по магистрала Струма в последния от празничните дни около Великденските празници. В района на Симитли задръстванията бяха кошмарни, а шофьорите - естествено, изнервени. Броени километри се изминават за часове.

Аутобанът до Кресна си остава все така незавършен. Километричните опашки се образуваха още в ранните следобедни часове, заради завръщането на софиянци от родните места и на хилядите нашенци, избрали да празнуват Възкресение в курортите на Северна Гърция.

Най-натовареният трафик започва малко след Сандански и продължава до Кресна, където пътят се стеснява и следват мъчителни часове за всички. Обстановката при Симитли също остава напрегната, тъй като градът е разположен на кръстопът, а там се добавя и потокът, идващ от Банско. Това допълнително усложнява ситуацията. В някои райони на малкия град са мобилизирани допълнителни служители на пътна полиция, които да регулират движението по главната улица - оттам са решили да минат доста голям брой пътуващи.

Този транспортен хаос вече много години си е традиция. Ясно е, че проблемът не може да бъде решен без довършването на участъка на магистрала Струма в този регион. Търпението на шофьорите обаче вече никакво го няма - още повече, че обещанията бяха недовършеният скоростен път да бъде готов за олимпиадата в Атина. А тя бе през 2004 г.!

След дълъг период на отлагания и препроектирания, в момента 10 компании се състезават за възможността да проектират трасето през Кресненското дефиле.

Настоящето прединвестиционно проучване за трасето, което да свърже столицата с Кулата, извън Кресненското дефиле, е от съществено значение за страната. Реализацията на проекта се очаква да подобри значително условията за движение на регионално, национално и международно ниво.

Според Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), тази обществена поръчка е резултат от консултации с Европейската комисия и етап, който е бил дългоочакван и предвиден още през месец март, като към края на месеца процедурата бе стартирана. За другото платно обаче, все още се разглеждат алтернативни варианти и няма окончателно решение.

След отварянето на офертите става ясно, че най-висока цена е предложена от “Институт по Транспортна Инфраструктура” ООД – 999 хил. лв. , а най-ниска от ДЗЗД “Енвеко”- 475 хил. лв. Интерес е заявила и държавната “Автомагистрали”, която нашумя покрай инхаус процедурите по време на последния кабинет на ГЕРБ с премиер Бойко Борисов. Ясно е, че дружеството няма капацитет за изграждане на големи и важни обекти.

Фирмата подписала договор с агенцията, ще трябва да изготви проучвания, с които да се осигурява движението от София към Кулата извън дефилето в две направления. Едното е дублиращо двупосочно трасе на път I-1 извън Кресненското дефиле, а другото е дясно платно на АМ „Струма", лот 3.2 извън дефилето. Всяко от двете трасета ще преминава в близост до Симитли, Черниче и Кресна, като срокът заа проектиране е 180 дни.

За да се избегне натовареният трафик в момента, е най-добре да се кара по обходен маршрут /Симитли – Железница – Долно Церово – кв. “Струмско (Благоевград)”/. За информация на шофьорите, настилката след село Железница до село Долно Церово е в не добро състояние. 

Така или иначе, докато магистралата не стане готова, трафикът през Кресненското дефиле ще продължава да бъде изпитание както за нервите на всички шофьори, така и предпоставка и за катастрофи.