OffNews.bg

4 съвета за увеличаване на продажбите от онлайн магазин

Онлайн продажбите ви са в застой? Не се хвърляйте веднага върху дебелите учебници по маркетинг, преди да прочетете нашите съвети. Също, опитайте с MerchantPro. Там винаги има достатъчно решения за проблеми като застой в продажбите.

1. Потърсете пукнатини във фунията

Продажбената фуния представлява визуализация на процеса по придобиване на клиенти. Има повече от един утвърден модел на представяне, в зависимост от бизнеса, за който се прилага.

В най-общия случай потребителят преминава през 4 последователни етапа, преди да стане клиент: внимание, интерес, решение, действие. В началото на фунията брандът успява да привлече значително внимание чрез маркетинг кампания, препоръка или случайно търсене. На всеки следващ етап отпадат все повече лийдове и до долния край на фунията достигат само тези, които са извървели целия път и финално са взели решение за покупка.

Клиентите на интернет магазини преминават по подобен път чрез утвърден набор от действия. Ако продажбите при вас не нарастват, има голяма вероятност фунията да има пукнатини.

Какво да променим?

Най-лесният начин да откриете грешките си е като се поставите на мястото на потребителя и извървите неговия път. Може да откриете, че кампанията в социалните мрежи не достига до целевата аудитория; че посланието на лендинг страницата не е достатъчно убедително; че имейл маркетингът ви е слаба страна; или че системата за плащане в магазина е трудна за използване и затова потребителят се отказва в края на фунията. Тези изводи може да потвърдите с реални данни чрез инструментите за анализ в каналите за реклама и в уебсайта.

Повечето проблеми, веднъж установени, бързо могат да се отстранят. Ако настоящата платформа за електронна търговия не отговаря на изискванията ви за сигурност, разнообразни функционалности и лекота на управление, без усилия може да имплементирате друго решение.

2. Уверете се, че продавате на правилните хора

Стремежът да се предлагате на неправилните хора определено е голяма черна точка. Ако продажбите не нарастват, е възможно да сте избрали грешния пазар, на който да продавате.

Например, продавате мъжко бельо и приемате за очевиден факт, че клиентите ви са само мъже, а всъщност значителна част от тях са жени. В този случай ще трябва да разширите целевата аудитория и съответно да промените маркетинг стратегията си.

3. Стимулирайте промяна

Един стабилен бизнес разчита предимно на лоялни клиенти. Затова постоянно се стремете към промяна и подобрение, за да поддържате интереса буден. Не е нужно всеки месец да сменяте дизайна, но потребителите биха оценили допълнителни функционалности в профила си, месечни промоции и нови атрактивни артикули.

4. Комуникирайте с хората на техния език

Вече сте установили, че имате правилния целеви пазар. Обслужвате ли го по възможно най-добрия начин? Комуникирате ли с тях на разбираем и познат език?

Реален сценарий е да сте избрали идеалния целеви пазар, но да се проваляте в предположенията си за него. Маркетингът е в голяма степен базиран на предположения, които следва да се потвърдят с факти. Предполагате, че вашите клиенти предпочитат да пазаруват с карта и не предлагате плащане с PayPal, но дали в действителност е така?

Помислете върху нашите предложения, експериментирайте и наблюдавайте резултата.