OffNews.bg

СЕМ: Ограничете рекламите с физиологични дейности по време на вечеря

Съветът за електронни медии (СЕМ) ще призове телевизиите да ограничат излъчването на натуралистични реклами с физиологични дейности, докато зрителите вечерят.

Проблемът е обсъден на вчерашното заседание на медийните надзорници, като повод за това станали множество зрителски сигнали. Хората се жалват, че докато са на масата, им се налага да гледат реклами на дамски превръзки, препарати за хемороиди, гъбички, цистит, запек и пр., показани твърде директно.

"СЕМ отчита важната роля на рекламния бранш за медиите, но прие, че едва ли е и в негова полза, ако рекламните послания създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията. В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита. Тя обаче не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията, а само по пътя на саморегулацията", заявяват от СЕМ. Медийните надзорници ще призоват в декларация телевизиите да се съобразят с препоръките им в часовете между 19 и 21 ч, когато българското семейство традиционно вечеря.

"Уверени сме в общото ни желание – и с доставчиците на медийни услуги, и с Националния съвет по саморегулация - да обитаваме един по-красив и по-етичен екранен свят", коментират от СЕМ.