Ройтерс съветва репортерите си как да отразяват Тръмп
Агресивната медийна политика на президента Тръмп накара главния редактор на информационна агенция "Ройтерс" Стив Адлър да изпрати писмо до хилядите си репортери по света, озаглавено: "Отразяването на Тръмп в стила на Ройтерс". То е с дата 31 януари.
"Първите 12 дни от управлението на Тръмп (да, едва толкова са!) бяха паметни са всички - и особено предизвикателство за нас, медиите. Не всеки ден американски президент oбявява журналистите за "едни от най-непочтените човешки същества на планетата" и главният му стратег нарича медиите "опозиционната партия". Едва ли е изненадващо, че въздухът е наситен с въпроси и теории за това как да отразяваме новата администрация", пише Адлър.
"Тогава какъв е отговорът на Ройтерс? Да се противопостави? Да успокоява? Да бойкотира неговите брифинги? Да използваме нашата платформа, за да се обединим подкрепата за медиите? Всички тези идеи витаят и може би са правилни за някои новинарски дейности, но не те дават смисъла на Ройтерс, продължава главният редактор.
В пространното му писмо до колегите му той синтезира препоръките си в две посоки.
Първата е журналистите да не разчитат толкова на официалната информация и достъп до администрацията, а на свои източници, срещи с граждани, впечатления. "Официалните канали на информация така или иначе не са чак толкова ценни. Имаме забележително отразяване на събитията в Иран, където никога не сме били официално акредитирани", посочва Адлър.
Втората ключова насока е репортерите да не влизат в ненужни битки с администрацията и да не изместват фокуса от събитията към собствената си работа. "Публиката невинаги се вълнува как ние работим и не е нужно да е на наша страна, посочва авторът на писмото. - Това е възможност за нас да практикуваме уменията, които сме научили в много по-тежки за работа места по света и да служи за пример - и следователно да се осигури най-пресните, полезни и осветляващи събитията новини", смята главният редактор на една от най-големите новинарски агенции в света.