OffNews.bg

Плутархос Маридакис, ФАРА: Една идея без правилно изпълнение - креативно и медийно - е обречена

След година пауза заради пандемията от COVID-19 най-големият рекламен фестивал в България - ФАРА, се завръща отново през септември. Тази година фестът ще събере професионалистите от комуникационния бранш в столицата. Освен Творческия фестивал по време на FARA UNUSUAL 2021 за първи път ще се проведе и Медиен фестивал. Той цели да награди работата, която се откроява чрез
стратегия в използването на медийните канали.

Част от журито на Медийния фестивал е Плутархос Маридакис - собственик и изпълнителен директор на Стендпойнт Медия.

Той създава Стендпойнт Медия - специализирана агенция за медийно планиране и купуване на традиционни и дигитални медии, преди 9 години. 

Маридакис е завършил бакалавър "Маркетинг" в УНСС, а след това и магистратура "Финанси".

От 1999 г. се занимава с медийно планиране и купуване в Гърция, а от 2000 г. е част от екипа на ДДБ София като Media Director. Там той работи 6 години, създавайки Оптимум Медия.

През 2007 г. започва работа като Търговски директор в музикалната телевизия MAD TV, а през 2008 г. заема позицията Изпълнителен директор. Между 2010-2012 г. изпълнява длъжността Marketing Manager за SEE във една от най-големите български компании Фикосота.

През 2013 г. Маридакис печели EFFIE злато за слънчогледови семки Хулиган.

Също така той е участвал 7 пъти като ментор в Рекламна Академия (съвместен проект на БАКА, БАР и НБУ). Бил е и жури в Mediamixx 2012 и в международния фестивал AdVenture 2020.

А ето какво разказва за очакванията си като жури в Медийния фестивал на FARA UNUSUAL 2021:

Факт е, че тази година ФАРА въвежда за първи път Медиен фестивал. Това е необходимо, тъй като медийната част е неразделна част от рекламата. Ще може да се видят комуникационни стратегии, спрямо нуждите на бранда. Ефективността е един от параметрите, но според мен, това което е най-важно са самите стъпки за създаването и изпълнението на комуникационен план, или накратко стратегията и изпълнението й, смята Маридикис.

Според него през последната година и половина рекламният и медийният пазар са се променили. От една страна, някои брандове са спрели комуникацията си или са пренасочили бюджетите си към алтернативни решения. От друга страна, има нарастване на бюджети особено в дигиталното пространство. Това, което се наблюдава е, че особено през 2020 г. рекламата понесе един доста сериозен удар, но от началото на 2021 нещата се нормализират. Самият пазар и играчите в него се адаптираха към новата реалност, разказва още той.

Маридикис отбеляза, че заради пандемията от COVID-19 агенциите са минали, а някои все още преминават през доста тежки моменти. Един от тях е намаляването на бюджетите, което от своя страна е довело до намаляването на заплатите и съкращаването на персонал.

"Индикациите от 2021 са, че нормалността се завръща, доверието към пазара се засилва така че агенциите, които са успели да преодолеят кризата, ще се възстановят бързо", изтъкна той. 

Друго предизвикателство е липса на кадри, особено в дигиталните медии, където жаждата за кадри е още по-голяма. Маридикис отбеляза, че това явление не е от сега.

"Бизнесът е част от вътрешния пазар - той е зависим от инвестициите, фискална политика, доверието към институциите и т.н. Очаквам да се стабилизира тази година и леко да се увеличи през 2022. Но нека да не забравяме, че капацитетът на българския пазар и покупателната способност са лимитирани, поне в краткосрочен план", каза още Маридикис.

На въпрос относно елементи на една идея, без които тя не може, той отбеляза, че "една идея без правилно изпълнение - креативно и медийно - е обречена":

"Ще направя един паралел. Представете си, че идеята е една крушка. За да съществува тази идея, има нужда от поставяне на подходящо място в стаята, от окабеляване и ток, и подходящ момент, когато да свети.

Маридикис коментира и вероятността социалните мрежи да заменят конвенционалните медии като достоверен източник на информация:

"Нарастването на социалните медии дава възможност на всеки да намира информацията, която го кара да се асоциира с нея. Тоест, сега имаме възможност да търсим информацията, която искаме, а не самата истина. В традиционните медии малко или много се следи за достоверността на информацията и фактите. В социалните медии, този контрол е още на много ранен етап."