OffNews.bg

Институтът на Ройтерс публикува класация на медиите, които се ползват с най-голямо доверие в България

Институтът за изследване на журналистиката "Ройтерс" към Оксфордския университет оповести годишния си доклад за дигиталните новини.

В частта на доклада за България се посочва, че достъпът на домакинствата до интернет през последните няколко години нараства, наред с все по-голяма популярност на Facebook (85%) и Viber (60%) сред потребителите, на фона на стремително застаряващо население.

40% от българите се доверяват на новините като цяло, сочат данните от доклада. 

Същевременно изследователите констатират, че практиката да се плаща онлайн абонамент за новинарски сайтове у нас е рядкост - едва 7%.

Институтът "Ройтерс" публикува и класация на медиите, които се ползват с най-голямо доверие в България.

Класацията е разделена на две категории: доверие сред потребителите, които знаят за конкретната медия; доверие сред потребителите, които четат конкретната медия.

Докладът е базиран на онлайн анкета през януари и февруари 2019 г. сред 75 000 потребители на новини в 38 държави.

Глобалният извод от годишния доклад на института "Ройтерс" е, че повечето хора не биха плащали за онлайн новини и че през последните шест години има малко увеличение на частта от потребителите, готови да платят за абонамент.