OffNews.bg

Германският Bild ще замени част от персонала с AI, съкратените са трицифрено число

Най-продаваният вестник в Европа, германският таблоид Bild планира да замени цял ред редакционни длъжности с изкуствен интелект като част от програма за съкращаване на разходите в размер на 100 милиона евро, съобщи британският „Gardian“ с позоваване на имейли, разпратени до екипа на немското издание. Групата ще реорганизира и бизнеса си с регионалните вестници, което общо ще доведе до стотици съкращения.

Таблоидът „за съжаление ще се раздели с колеги, чиито задачи в дигиталния свят се изпълняват от AI и/или автоматизирани процеси“, казва в писмата до персонала собственикът на най-големия медиен издател в Европа компанията „Axel Springer“. В кореспонденцията, видяна от конкурентния Frankfurter Allgemeine (FAZ), се казва, че щатовете на „редактори, персонал за печатна продукция, коректори и фоторедактори редактори вече няма да съществуват както досега“.

Новината идва след предишно съобщение през февруари на главния изпълнителен директор Матиас Дьопфнер , че компанията издател ще бъде „чисто цифрова медийна компания“. AI инструменти като ChatGPT могат да „направят независимата журналистика по-добра от всякога – или да я заменят“, каза той.

Дьопфнер прогнозира, че изкуственият интелект скоро ще бъде по-добър в „обобщаването на информация“ от „човешките журналисти“ и каза, че само журналистите, които създават „най-доброто оригинално съдържание“ – като разследваща журналистика и оригинални коментари – ще оцелеят.

Bild няма непосредствена оценка за броя на работните места, които в крайна сметка могат да бъдат загубени заради AI.

„Springer“ не е първият издател на новини, който обръща внимание на изкуствения интелект. Тази година BuzzFeed обяви, че има за цел да използва AI за „подобряване“ на съдържание и онлайн куизове, докато „Daily Mirror“ и „Daily Express“ в Обединеното кралство също проучват използването на изкуствен интелект .

AI инструменти като ChatGPT могат да генерират изключително сложен текст от прости потребителски указания, създавайки всичко - от есета и заявления за работа до стихотворения и художествени произведения, но отговорите му понякога са неточни или дори измислени.

„Men's Journal“ и технологичният уебсайт Cnet също използват AI за генериране на статии, по-късно преглеждани за точност от редактори – въпреки че Cnet призна през януари, че проектът е ограничен след съобщения, че повече от половината статии трябва да бъдат коригирани.

През април издателите на германското седмично списание „Die Aktuelle“ уволниха свой редактор и се извиниха на семейството на Михаел Шумахер, след като пуснаха „интервю“ с легендата на „Формула 1“, което беше изцяло генерирано от AI.

Седемкратният световен шампион във Формула 1, 54-годишен, не е виждан публично от декември 2013 г., когато получи сериозна мозъчна травма при инцидент при скаране на ски във Френските Алпи . Семейството му заведе дело срещу издателите на списанието.

„Bild“ обяви, че ще се стреми да избегне принудителни съкращения, когато е възможно, но иска да намали редакционните щатове с трицифрени числа или около 200 работни места, като намали и регионалните печатни издания от 18 на 12.

Имейлът е подписан от четирима топ мениджъри на вестника, включително главните редактори Марион Хорн и Робърт Шнайдер, пише конкурентният FAZ. Предполага се, че подобни мерки в крайна сметка могат да се очакват във водещия всекидневник на групата – „Die Welt“.

Дьопфнер вече беше започнал радикални кадрови промени в таблоида, където продажбите паднаха от 4,5 млн. преди 20 години до малко над 1 млн. миналата година, в опит да преобърне разочароващото си финансово представяне и да се възстанови от поредица от скандали.

Влиятелният ежедневник, чиито сензационни, силно политизирани репортажи често се сравняват с тези на „Sun“ във Великобритания, беше принуден да уволни бившия си редактор Джулиан Райхелт , на фона на обвинения, че се е опитал да прикрие неправомерно сексуално поведение и тормоз .

По-рано тази година Дьопфнер трябваше да се извини, след като изтекли текстове разкриха, че се е опитал да използва „Bild“, за да повлияе на последните избори в Германия.

Асоциацията на германските журналисти (DJV) разкритикува плановете на „Springer“, предупреждавайки, че съкращаването на работни места в „Bild“ ще „убие дойната крава на групата“. Този ход е „не само антисоциален спрямо служителите, но и изключително глупав от икономическа гледна точка“, се казва в изявление на DJV.