bTV нападна „Нова“, защото й отмъква кадрите
Остра позиция, изпълнена с нападки към конкурентната „Нова телевизия“, изпратиха от bTV до медиите в събота вечер.
Повод за коментара на медията стана новината за напускането на Ани Салич. В петък стана ясно, че едно от емблематичните лица на bTV – водещата на новините Ани Салич, е решила да премине в конкурентната телевизия.
Тя бе поредният успешен член от екипа на телевизията, който я напусна след дълги години работа. Преди нея това направиха водещите на сутрешния блок Ани Цолова и Виктор Николаев, разследващата журналистка Миролюба Бенатова и репортера Ивайло Везенков.
От bTV обясняват напускането на кадрите си с твърдението, че „Нова телевизия“ са неспособни да създадат свои собствени силни лица.
Публикуваме пълния текст на писмото без редакторска или коректорска намеса:
Във връзка с решението на Ани Салич да приеме предложение за работа в Нова тв, и в духа на предстоящите празници, преди всичко искаме да благодарим на топ водещите, репортерите, операторите и продуцентите в нюзрума на bTV, които през последните 6 месеца също получиха много атрактивни предложения за работа от конкурента ни, но не ги приеха. Всички те избраха да останат лоялни към bTV, въпреки трудностите, свързани с многобройните промени в ръководството на медиата на международно ниво.
С годините bTV е доказала, че е школа за качествени кадри. И то не само по отношение на водещи на новини и предавания. До голяма степен медията дължи своите високи резултати и на хората зад кадър, без които и успехът на лицата не би бил същият. Именно заради този екип, който не се спира пред временни трудности, bTV вече 13 години заема водещото място на българския телевизионен пазар.
В същото време последните действия на Нова ТВ са категорична илюстрация на тоталната й немощ да даде стойностна алтернатива в ефира. Липсата на творчески и концептуален ресурс на конкурентната медия да създаде свои собствени силни лица и облик спъва развитието на целия пазар. Така се ощетяват първо зрителите, принудени да гледат опити за създаване на огледален образ на bTV, но също така и рекламодателите. Медия, която има амбиции да се развива, става неубедителна, когато за пореден път купува готови лица и концепции.Благодарим на Нова ТВ за признанието за неоспорим професионализъм и лидерство на bTV, макар да е изразено по необичаен начин.
Колкото и да тежи раздялата с лице, създадено и развивано от bTV в продължение на 13 години, за нас това е преди всичко възможност.Политиката на Нова ТВ да изкупува кадрите на bTV ни дава шанс за откриване и развитие на нови, млади професионалисти, което е единственият начин да запазим водещата си позиция и занапред.