Би Ай Ти с нов собственик
Телевизия Би Ай Ти има нов собственик. Това става ясно от обръщение на досегашния собственик Павел Вълнев.
Според в. "24 часа" новият собственик е телевизионният продуцент Мирослав Янев - изпълнителен директор на продуцентската компания MediaPro Entertainment, която е част от СМЕ (Central European Media Enterprises), собственик на bTV.
"Би Ай Телевизия (Bulgarian International Television) вече не е мое притежание. Въпреки че винаги съм гледал на телевизията като на бизнес проект, трябва да призная, че се разделям с нея с тъга. За малко повече от две години тук срещнах хора, които биха били гордост за всяка световна медия – и журналисти, и зрители. И тъй като нямам друг бизнес в България, не познавам политиците й, освен тези, които са гостували в Чикаго, преживявам раздялата като прощаване с чиста мечта", обяви Вълнев.
"Пазарът в България е особен – телевизионният е съсредоточен в мейнстрийма, а рекламата е насочена натам", допълва той.
"Няма да намерите човек, отвътре в Би Ай Ти или отвън, който да каже, че някога съм се намесил в съдържанието. Нещо повече – винаги съм опазвал медията от външна намеса – политическа или икономическа. Затова хората на Би Ай са свободни. Новият собственик няма да сгреши, ако уважи и съхрани свободата и независимостта на екипа", казва още Вълнев.
Ето и цялото обръщение на Павел Вълнев:
Обръщение на Павел Вълнев
Уважаеми зрители,
журналисти,
партньори,
приятели,
Би Ай Телевизия (Bulgarian International Television) вече не е мое притежание. Въпреки че винаги съм гледал на телевизията като на бизнес проект, трябва да призная, че се разделям с нея с тъга. За малко повече от две години тук срещнах хора, които биха били гордост за всяка световна медия – и журналисти, и зрители. И тъй като нямам друг бизнес в България, не познавам политиците й, освен тези, които са гостували в Чикаго, преживявам раздялата като прощаване с чиста мечта.
Мечтите обаче трудно се управляват отдалече, дори когато са оставени да се реят свободно на пазарния вятър. А пазарът в България е особен – телевизионният е съсредоточен в мейнстрийма, а рекламата е насочена натам. Ако съдя по ситуацията в САЩ, където живея, а и в Европа, за кратко време и тук ще се установи, че малките медии са задължителна част от избора на гражданите. Те дават глас на хората извън статуквото, носят плурализъм и демокрация.
Но вече не съм в позиция да раздавам съвети. Винаги съм правил разлика между икономическата част на медията и нейното съдържание. Няма да намерите човек, отвътре в Би Ай Ти или отвън, който да каже, че някога съм се намесил в съдържанието. Нещо повече – винаги съм опазвал медията от външна намеса – политическа или икономическа. Затова хората на Би Ай са свободни. Новият собственик няма да сгреши, ако уважи и съхрани свободата и независимостта на екипа. Може би този е начинът България отново да се изкачи нагоре по скалата на свободата и независимостта на медиите. Трудно е, но не и невъзможно. Показва го кратката история на БИТ досега. Никоя друга телевизия, тук и по света, не е заемала челно място по доверие на аудиторията само за две години.
Благодаря ви за доверието.
За мен и за брат ми Румен беше чест!
Павел Вълнев,
Чикаго, САЩ