OffNews.bg

Безплатно е и винаги ще бъде? Фейсбук става платен

Социалните платформи Фейсбук и Инстаграм за пръв път стават платени в ЕС - засега частично. Платеният вариант е за потребители, които не искат данните им да се ползват за таргетирани реклами. В безплатния вариант потребителите ще продължат да виждат реклами, както досега.

От няколко дни платформите на "Мета" питат потребителите дали искат безплатната версия или ще платят абонаментна такса.

Промяната идва заради новите европейски разпоредби, които не позволяват без съгласие на потребителя да се събират данни за неговото поведение онлайн, които след това да се ползват за таргетиране на реклами във фийда му. 

От ноември потребителите в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария могат да избират между безплатната версия и платен абонамент. Той ще струва 9,99 евро/месечно, ако се плати през уеб версията, и 12,99 евро/месечно - ако се купи през Android или iOS. Информацията от сърфирането на платените абонати няма да бъде ползвана за реклами, съобщава "Мета" - компанията собственик на "Фейсбук" и "Инстаграм".

Независимо къде е купен абонаментът, той ще важи за всички свързани акаунти на потребителя във Фейсбук и Инстаграм.

Цените за iOS и Android отчитат таксите, които Apple и Google начисляват чрез съответните политики за закупуване. До 1 март 2024 г. първоначалният абонамент се отнася за всички свързани акаунти в Центъра за акаунти на даден потребител. От 1 март 2024 г. обаче за всеки допълнителен акаунт, посочен в Центъра за акаунти на потребителя, ще се начислява допълнителна такса от 6 евро/месец за уеб и 8 евро/месец за iOS и Android, съобщава  "Мета".