OffNews.bg

Започва фестивалът Absolut Creative Space

Първият за България фестивал за устойчиви и креативни решения Absolut Creative Space ще се проведе в столичния хотел "Родина" от 3 до 9 юни. За събитието ще бъде изградено специално pop-up студио на паркинга.

За събитието пристига мобилна инсталация, създадена от рециклирани транспортни контейнери на Absolut и oборудвана като студио за създаване на идеи и провеждане на събития, лекции, работилници и партита. Тя ще бъде разположена на паркинга на хотел “Родина” от 3 до 9 юни и ще посрещне български и международни дизайнери и предприемачи, които изграждат и налагат нови устойчиви решения, пазят природата и създават повече стойност с иновативни решения за съвременния живот.

Темата на първия ден на фестивала – 3 юни, петък, е Digital Lifestyle. Акцентът в програмата е лекция с въпроси и отговори на шведското студио за дизайн, музика и филм SNASK. Сред другите събития са: началото на седемдневна демонстрация “7 стола за 7 дни” на българското интериорно студио "Работилница Пункт", които ще събират и рециклират стари столове; 3D принтиране за професионалисти със Smart Fab Lab и панел от лекции на български предприемачи в сферата на Digital Lifestyle.

Съботата (4 юни) е посветена на Futureproof Design. Голямата звезда в програмата е Алекс Бек - oсновател и управляващ директор на базираната в Лондон дигитална медия It's Nice That, която лансира постижения от света на рекламата, дизайна, илюстрацията, новите медии и фотографията. Четири пъти в годината It’s Nice That издава свое книжно тяло Printed Pages и веднъж годишно организира еднодневна конференция HERE.

Алекс Бек ръководи и INT Works - творческата агенция, която сътрудничи с BBC, Nike, Unilever, ASOS, Urban Outfitters, COS и Selfridges. След лекцията му ще говори Марко Едфелт - CEO на Satumaa Family Business, председател на борда на PR агенцията Drama Queen и дизайн агенцията Passi&Ripatti. С повече от 20-те си години опит Марко има главната роля в изграждането на ключови проекти за Absolut Vodka, GEOX, Carlsberg, Electrolux, Kahlua, L’Oréal Nordic, Malibu.

Неделният ден ще мине под знака на темата Natural Saviness. За първи път у нас работата си ще представят Plastic Whale. Холандците имат шест дизайнерски лодки, направени от пластмаса, събирана от амстердамските канали. Тяхната цел е да "уловят" цялата пластмаса, която плава из света и да я превърнат в полезен продукт. От 19:30 ч. започва лекция и представяне на Marije Vogelzang, която създава впечатляващ food design, като смесва земеделие, биология, психология и здраве, наука и природа във всяко блюдо и преживяване с храната.

Друг акцент в програмата за събота и неделя е работилницата с Марина Драгомирова. Нейната работа е повлияна от националните български традиции, включващи и тъкачески техники. Марина работи със стъкло, керамика, осветителни тела, бижута и често преобразява чаши и абажури, които открива в антикварни магазини и битпазари.

От 16 до 19 ч. в събота и неделя Halfbike ще направят демонстрация на своя уникален велосипед. Според създателите му той събужда естествените инстинкти за движение и рефлекси по съвсем нов начин.

Понеделник, 6 юни, е посветен на темата Craft. От 18 ч. Моника Берг ще изнесе лекция за хранителните отпадъци и устойчивостта в храната и напитките.

След нея застъпва Симон Копорале, който ще сподели какви са новостите в света на коктейлите. Екипът на столичния бар Sputnik ще се включи в Absolut Creative Spacе със семинар за отговорността към природата зад бара и с уникални Absolut коктейли.

Вторник, 7 юни, ще мине под знака на нощния живот със специалното участие на Мирик Милан – "кметът" на нощния живот на Амстердам. От 17:15 ч. той ще направи дискусия за това как нощният живот може да подобри икономиката и туризма в града.

Sustainable Fashion е темата, под която минава шестият ден на Absolut Creative Space. Програмата започва в 11 ч. с професора по приложни изкуства Димитър Делчев, който създава уникални бижута от боклуци, и продължава в 14 ч. с работилница на Яна Дворецка – дизайнер и преподавател в Нов български университет в специалност "Мода". Яна поддържа собствения моден лейбъл YOD за етична и екологична мода, чийто отличителен белег е автентичната ръчна техника за обработка на текстила и цветовете, получени от природни багрила. През целия ден ще можем да видим и специална инсталацията на модната марка H&M.

В рамките на Аbsolut Creative Space H&M ще се включи инсталация, представяща идеята за нов живот на старите дрехи. Креативната част е изпълнена със студенти от специалност по мода и бизнес стратегии в НБУ под ръководството на Николай Пачев.

Последният ден от фестивала - 9 юни, е посветен на технологичните открития. Партньор е първото софийско coworking пространство Betahaus Sofia, които ще организират ежеседмичната си Beta закуска от 9:30 ч., чиято тема е "Technological Breakthrough? Let's cowork it out!".

Куратори на програмата са рекламната агенция DDB Sofia и Студио Комплект – Адриана Андреева и Бояна Гяурова, колектив за консултантска и кураторска дейност в сферата на творческите индустрии. Работата на студиото, което отговаря за българската програма, е да разказва, продуцира и показва съвременните тенденции в дизайна, архитектурата и изкуството чрез публикации, изложби и авторско съдържание, онлайн и на живо.

Специално за откриването на 3 юни пристига и Луис Ла Рош. Английският DJ ще миксира хаус, фънк и 80s пост диско за голямото парти в зала 10 в НДК. След първото си EP за годината „1986“, Ла Рош издаде и първия си албум „1996“ вдъхновен от хаус, гаражен рок, хип хоп и аренби, който ще чуете на живо в петък.

Всяка вечер от фестивалната програма ще завършва и с музика от интересни български селектори и специални авторски коктейли, създадени от локални продукти, следвайки принципите за устойчивост на Absolut.

Пълната програма на Absolut Creative Space и представяне на лекторите вижте на сайта absolutcreativespace.bg.

Билетите за фестивала ще са на цена от 10 до 15 лв. на ден или 30 лв. за достъп до цялата фестивална програма.

Събитието е част от глобалните инициативи на бранда, свързани с устойчиво развитие по целия свят. В рамките на програма The Absolut Company Sustainability брандът се придържа към основните принципни за опазване на природата и намалява отпечатъка върху околната среда чрез производство, съсредоточено в един единствен източник. Това означава, че цялата производствена стратегия на компанията е съсредоточена на едно място – в родния град на Absolut - Ahus, където се произвежда единствения по рода си уникален сорт зимна пшеница, използван в дестилирането на напитката.