Рене Зелуегър пак ще играе несигурната, трогателна и пълничка Бриджет Джоунс (видео)
Спомняте ли си трогателната млада актриса, която напълняла с 15 килограма за ролята? Тя беше неизвестна, а книгата стана огромен хит като филм: "Дневниците на Бриджет Джоунс". Впоследствие Рене Зелуегър направи няколко далеч по-интересни и запомнящи се образи. Гледайте я непременно в сериала на Нетфликс What/If:
Но това е съдбата на първия хит, в който участва актьорът - и тя, както и Колин Фърт завинаги ще останат запечатани в паметта ни като дебеличката и неуверена, обезоръжаваща с откровеността и самокритичността си Бриджет Доунс и нелепия ѝ ухажор с коледния пуловер с елен, който е подарък от майка му. Колкото и "чик" да беше тази "лит", филмът си е класическа романтична комедия, която е част от цяло едно движение в САЩ - събуждането на обикновеното момиче (the girl next door) и заявяването ѝ като личност. С малко повече въображение това иначе трогателно изброяване от типа "Мило дневниче" на пазенето на диети, неигурността, кола-маската, самотата, бирите, нещастната любов, професионалните провали, сълзите и опитите да си секси и уверена, когато съвсем не си... можеха да минат дори за феминистки текст и филм. Но какво да се прави - ако преди женските текстове се пишеха от Симон дьо Бовоар (любима и съмишленик на Жан Пол Сартр), Вирджиния Улф и нашата Юлия Кръстева, то днешната защитничка на жените явно е такава, за да е по-политкоректно, по-продаваемо и по-популистко - дебеличка, несигурна и много непохватна, но трогателна. Големият ѝ, запомнящ се плюс, разбира се никога няма да подценим - нейната самоирония. Друг е въпросът какво истинско актьорско съкровище е самата Рене Зелуегър. Наистина добра. Затова и винаги е удоволствие да я гледаме на екран.
Вестник "Сън" написа: Актрисата Рене Зелуегър се завръща като Бриджет Джоунс - този път като майка, разказваща историята си на сина си. Не сме я гледали в тази роля от шест години - в "Бриджет Джоунс: Бебе на хоризонта", когато тя се опитва да установи кой е баща на бъдещото ѝ дете.
Съсценаристка на филма е писателката Хелън Фийлдинг, създала образа на Бриджет Джоунс.
"Малко са по-успешните романтични комедии от тази за Бриджет Джоунс, но всички мислеха, че с нея е приключено", казва неназован източник пред вестника. "Продуцентите обаче съзнаваха, че има голям пазар за нов филм, ако се появи подходяща история. Сякаш времето дойде тя да бъде разказана".
В предишния филм се оказа, че баща на бебето на Бриджет Джоунс е адвокатът Тарк Дарси (Колин Фърт). Във него участваха също Джим Броудбент, Ема Томпсън, Силия Имри, дори 31-годишният Ед Шийран в епизодична роля. Хю Грант (като Даниъл Кливър) не се появи, но има възможност за завръщането му.
Ето как самата Зелуегър намеква за новия филм в интервю през април:
Първият от филмите за Бриджет Джоунс излезе през 2001 г. Приходите от тях са над един милиард британски лири.
Искате да знаете повече?
За да си спомните, че това съвсем не е най-умният филм, който сте гледали, нито пък най-свободолюбивият - ето няколко цитата от него, той е пълен с клишета за феминизма:
„Да бъдеш жена е по-лошо от това да си фермер. Толкова много да трябва се върши: да махаш с горещ восък окосмяването си, да си оформяш косата, да си скубеш веждите, да си пилиш петите, да си боядисваш корените на косата, да си почистваш и овлажняваш кожата, да дезинфекцираш пъпките, да се бориш с целулита, да стягаш коремните мускули. Процесът трябва да бъде изпипан – само за миг да се отпуснеш и всички усилия ще бъдат лишени от смисъл.”
"Ненавиждам общите пробни. Винаги има момичета, които, разбира се, знаят, че изглеждат фантастично във всякакъв вид дрехи - те се възхищават на себе си, кълчат се като модели и питат дебелите си приятелки, които приличат на крави: „Не мислиш ли, че тази рокля ме прави дебела?””
„Хомосексуалистите и самотните жени на 30 години си приличат по много неща: и едните, и другите разстройват родителите си, а обществото гледа на тях като на ненормални.”
„Не мога да се върна назад и да повторя същите грешки. Трябва да вървя напред и да правя нови.”
„Единственият човек, от когото се нуждае жената в наше време, е самата тя.”