МК избира лого и мото за българското председателство на ЕС
В НДК се проведе организирани от Министерството на културата разговор за българското председателство на Европейския съюз през 2018 г.
"Четири са основните направления, по които ще се работи по отношение на културната програма и комуникационната стратегия - логото и мотото на председателството, цялостната визия, подготовката на културната програма и организирането на работата на пресцентъра", заяви зам.-министърът на културата Боил Банов.
"Предстои задълбочено обществено обсъждане на визията на председателството ни, която ще включва и информационна кампания и реклама в България и чужбина, рекламни материали, сувенири и др. Изработването ѝ ще се случи в периода 2017 - 2018 г.", посочи той.
По негови думи, въпросът за мотото е ключов, тъй като именно то е едно от най-помнещите се и различаващи председателството на всяка страна членка на ЕС, като обикновено е от две до три думи. По отношение на избора на логото практиката е да се направи конкурс сред млади творци, допълни той.
Банов каза, че средно другите страни организират между 200 и 500 културни събития по време на 6-те месеца на председателството си и то не само на собствена територия.
Зам.-министърът посочи, че средно в България се очаква да гостуват по 100 чуждестранни журналисти, а на големите съвети дори до 300 - 400. България ще има пресцентър и в Брюксел. Сайтът на председателството ни ще поддържа огромен обем от информация, в това число ще осигури и възможност за излъчване на живо от събитията в столицата.
По думите на Банов от ключово значение е да се направи и добра координация между останалите събития, в които в периода 2017-2019 г. български градове ще са европейски столици: София - на спорта през 2018 г., Варна - на младежта през 2017-та, както и Пловдив – Европейска столица на културата през 2019 г.