Любо Киров с най-продавания албум през 2022 г.
Албум на Любо Киров е на първо място по продажби на българския пазар за миналата година. Това съобщават от националната група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) за България. Те се позовават на данните от актуалния годишен доклад на IFPI – Global Music Report за 2022 г.
„Целуни ме“ е следван от Harry’s House на Хари Стайлс (на второ място) и Down FM на The Weeknd (под номер 3).
Докладът на IFPI – Global Music Report за 2022 г. показва растеж от 23,9% на българския музикален пазар спрямо 2021 г. Индустрията ни е генерирала общо 11,4 милиона щатски долара. Наблюдава се и ръст в платените стриийминг абонаменти у нас - за изминалата година те са се увеличили с удивителните 48,5 %.
Българските музикални продуценти са получили с 9,4% повече приходи от управление на права спрямо 2021 г., което е вторият най-значим източник на приходи за индустрията след стрийминга. Ръст у нас бележат и продажбите на винили, които са скочили почти двойно за изминалата година - 96,7%, показват данните от доклада.
Най-голям дял в приходите през 2022 г. отново e стриймингът, и най-вече неговата платена абонаментна форма със скок от над 10,3%, спрямо предходната година. Това е донесло на индустрията 12,7 милиарда щатски долара. До края на 2022 г. потребителите с платени абонаменти вече наброяват 589 милиона. Общите приходи от стрийминг (с абонамент и подкрепен от реклами) отбелязват ръст от повече от 11,5% и достигат сумата от 17,5 милиарда щатски долара. Това са 67% от всички приходи на световната музикална индустрия, което прави дела на стрийминга все по-значителен с всяка изминала година (през 2021 г. приходите от стрийминг бяха 65,5%).