Българин спечели голямата награда за визуални ефекти VES за реклама с Елтън Джон
Българинът Камен Марков и екипът му, които бяха номинирани в две категории на най-престижните награди за визуални ефекти VES Awards, спечелиха голямото отличие в категорията Outstanding Visual Effects in a Commercial за работата по рекламата "Момчето и пианото" с участието на сър Елтън Джон.
Камен Марков е първият българин, номиниран за най-престижните награди за визуални ефекти – VES (Visual Effects Society Awards). Отличията се връчват от Световната асоциация за визуални ефекти за най-забележителните постижения в сферата на VFX.
Сред номинираните тази година са филми като "Отмъстителите: Война без край", "Феноменалните 2", "Изгубени в космоса", "Бохемска рапсодия" и "Първият човек".
Камен Марков живее и работи в Лондон. Към MPC се присъединява през 2010, след като е работил в областта на специалните ефекти в България и Латинска Америка.
„Без съмнение една от най-сложните реклами които съм правил досега, и доколкото мога да преценя от вниманието което и се отделя в Лондон и САЩ, която някой е правил през 2018. Сър Елтън и Дейвид бяха пълни професионалисти на снимките и беше истинско удоволствие да се работи с тях", споделя в социалните мрежи Камен Марков.
Клипът с Елтън Джон е сниман за британската верига магазини John Lewis, която е известна с коледните си рекламни кампании за милиони лири.
“Успяхме да създадем много точен модел на сър Елтън за всеки етап от живота му. След това ни беше необходимо да изградим сложна анимационна платформа, за да създадем лицевите мускули и костната структура, които да поддържат фините детайли на кожата над нея. Дигитално създадената човешка кожа в момента е едно от най-трудните неща в постпродукцията. Тази реклама представи някои много уникални и необичайни технически и творчески предизвикателства. Този тип VFX рядко се наблюдава в рекламата и обикновено е запазен за игрални филми.” - разказва пред lbbonline Марков.
Вижте как се изгражда образът на младия Елтън Джон във видеото: