Aналоговият звук на Kraftwerk в спектакъла на хореографa Ювал Пик
На 13 октомври в Дом на Културата „Борис Христов“, Пловдив, хореографът Ювал Пик, директор на Национален хореографски център "Рильо-Ла-Пап" (Франция), ще демонстрира любовта си към музиката на едни от пионерите на електронната сцена – култовата група Kraftwerk, както и танцувалните тенденции на романтизма в спектакъла "Електрически приятели?"
Събитието е част от програмата на деветото издание на международния фестивал за съвременен танц и пърформанс One Dance Week 2016.
За спектакъла Ювал Пик избира албумите на Kraftwerk от периода между 1974 и 1978 година - "Autobahn", "Radioactivität", "Trans-Europa Express" и "Die Mensch-Maschine". Те го вдъхновяват да се фокусира върху динамичните взаимоотношения между индивид и колектив, тяло и движение
„В този проект исках да работя с готова музика и съществуващи песни, за да предизвикам чрез тях колективната ни памет. Исках да се докосна до съвършено нови измерения на танца. Да достигна сърцевината на всяка песен, да пресъздам ритъма ѝ и да я въплътя в танцов репертоар“, разказва Пик.
Музиката от този период на Kraftwerk се характеризира с аналогов звук, който напомня сърдечен ритъм, дишане, ходене – своеобразен музикален жест към естествените човешки движения. Хореографът интерпретира този момент от музикалното творчество на групата като част от европейското наследство от времето на романтизма, който предлага различна перспектива към човека и обкръжаващата го среда. Идеалът на романтизма от XIX век е заменен от стремежа за оцеляване в едно урбанизирано и механизирано общество. Пик изследва „черната кутия“ на Kraftwerk и в нея открива множество елементи, които запалват хореографското му въображение и се превръщат в незаменими моменти от заниманията му с тялото и движението.
Билети може да намерите в "Ивентим" на цена от 10 лв.
Ювал Пик има дълга кариера като хореограф, танцьор и преподавател. Завършва "Bat-Dor Dance School" в Тел Авив, след което се присъединява към световноизвестната танцова компания "Batsheva". Четири години по-късно започва работа като гост-артист в проекти на хореографи като Теро Сааринен, Каролин Карлсън и Ръсел Малифант.
През 1999 г. се включва в екипа на "Opera Ballet" в Лион, а през 2002 г. основава собствената си компания "The Guests". Оттогава натрупва сериозен репертоар от творби – "Popular Music" (2005), "Strand Behind" (2006) за "Agora Festival" (IRCAM) и Националната консерватория за музика и танц (CNSMD) в Лион, /Paon/ (2008) за Младия балет на Женева и "17 drops" и мн.др.
Творбите му се отличават със сложна, детайлно изработена и многопластова движенческа лексика, винаги акомпанирана от специално поръчани музикални творби на големи композитори. В неговото творчество една от основните теми на изследване са отношенията между индивида и групата, между отделния човек и общността.