Цената е тайна, докато не стигнеш до касата, или как търговци мамиха по Великден
Липсващи етикети с цени или указващи стойност, различна от маркираната на касата.
Такива са били нарушенията на търговци по Великден, показват проверките на екипите на Комисията за защита на потребителите.
Обажданията през почивните дни са били около 20-30, посочи председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНТ.
Сред тях има сигнали за липсващи цени, поставяне на две цени за една и съща стока и разминаване между обявена и маркирана на касата цена, разясни той.
Обясненията на търговците пък били, че асортиментът им е богат и е допусната техническа грешка.
"Това - категоричен е Маргаритов - не може да бъде уважителна причина, защото се прави опит потребителят да бъде ощетен. Толкова по-добре, че потребителите са внимавали и са установили това разминаване, за да може да бъде извършена проверка, съответно – наложена санкция."
И все пак обажданията не е голям в сравнение с други празници, смята той.
Потребители търсили Комисията с обичайни за работата ѝ въпроси: как да върнат дефектна стока или купена онлайн, когато липсва възможност за обратна връзка с търговеца. Все пак имало и нестандартни: потребител поискал отмяна на резервация в хотел в зимен курорт, защото "изненадващо" през април нямало достатъчно сняг по пистите. Друг недоволствал, че не му дават пълни бутилки бира срещу празни плюс съответното доплащане. Гражданка се възмутила и от обичайната практика на магазините при съмнение за кражба охраната да проверява съдържанието на чантите.
"Обикновено по празниците хората са по-чувствителни и дори тогава, когато нещо в обичайното ежедневие не би ги накарало да потърсят нашата институция, в тези дни, особено знаейки че сме на разположение, го правят", коментира Маргаритов.