OffNews.bg

Проф. Вили Лилков иска Софийско сити и градска железница, свързана с метрото

Подкрепих проф. Анастас Герджиков на президентските избори, защото аз съм академичен човек, професор съм. А и в инициативния комитет на президента Румен Радев имаше 26 агенти на ДС, моето място не е там. Имам кауза в политиката.

Това заяви проф. Вили Лилков, кандидат за кмет на "Синя София" ("Местна коалиция КОД (Д3, БДФ), като коментира подкрепата си за кандидата на ГЕРБ в миналото - ректорът на Софийския университет проф. Анастас Герджиков - и подозренията, че при балотаж без негово участие отново ще подкрепи кандидата на Бойко Борисов.

Аз ще бъда на балотаж, хипотези не обсъждам, каза още Лилков по Нова тв. 

„Моят принос в тази кампания ще бъде вдигането на експертното ниво на разговора. Това, което виждам в момента, е движение на кандидатите пипнешком по проблемите на София. Опонентите ми все още не са подготвени”, коментира той. Искам да поставя проблемите на София и тяхното решение, не да обсъждаме констативно като граждани, обясни проф. Лилков. 

В София трябва да се изгради градска железница, която да обикаля града от запад на изток. Тя може да се свърже със спирки на метрото – например с метростанция „Горна баня”, жп спирката „Искър”, предложи той. По думите му така потокът от коли сериозно ще намалее. Според него в широкия център има места за целта, но район "Средец" трудно ще се намерят такива. 

Ще поканя бизнеса да строи подземни и надземни паркинги, защото общината няма възможност. Има определени места навсякъде по районите. София се нуждае от свой административен модерен център - Софийско сити. Този въпрос се отлага много години. Беше предвиден да е на мястото на Тех Парка, но така и не се случи. Големите комплекси също нямат вторични градски центрове, обясни Лилков.

Той коментира и темата "Топлофикация". „Задълженията на "Топлофикация "са над милиард и половина лева. Спряла е модернизацията. Държавата трябва да сподели отговорността за управлението ѝ”, смята кандидатът за кмет на "Синя София".

Проф. Лилков разкри и защо според него се стигна до проблеми при пренареждането на жълтите павета: 

"Става въпрос за безхаберие. Трябвало е да се сортират по големина, а са ги оставили без надзор. Започнали са да поставят по-дълги до по къси и са се получили фуги. Употребен е и лош пясък. Надявам се тези грешки да се оправени”, поясни Вили Лилков.