OffNews.bg

CloudCart: Не е достатъчно да имаш онлайн магазин, важното е лесно и ефективно да продаваш през него

Да имаш онлайн магазин след 2020 г. вече не е лукс, а необходимост. Да реализираш успешни продажби през него – вече е съвсем друга история, която за много бизнеси все още е трудно постижимо. Има ли значение как, върху каква платформа и с какви функционалности е изграден един онлайн магазин, за да има успешна търговска дейност? Или ако имате добра стока, тя се продава добре, независимо от маркетирането ѝ. По тези и още теми, свързани с набралата огромна скорост онлайн търговия, разговаряме с Евгени Йорданов, Chief Digital Officer и партньор в CloudCart - най-голямата Open SaaS платформа за създаване на онлайн магазини в България, която след няколко седмици стъпва и на съседните на нашия пазари.

Какво е CloudCart, обяснено за хора, които за първи път се срещат с темата „онлайн магазин“?

Един ваш колега находчиво беше обяснил платформата за електронна търговия CloudCart като „магазин за магазини“. Аз ще се опитам да го обясня като процес за по-голяма яснота. Представете си, че сте търговец, който има магазин в мол. Разбираемо, търговията последните месеци не върви – пандемията и рестрикциите около нея наложиха много бизнеси да затворят принудително. В тази трудна ситуация собственикът на затворения магазин трябва да намери начин да продава онлайн, т. е. да си направи онлайн магазин. На пръв поглед това изглежда пипкава работа, която изисква и средства. Много е вероятно този търговец да не е технически грамотен, за да си направи сам онлайн магазин, поне първата му мисъл ще е, че трябва да намери някой, който да го направи вместо него. Междувременно този търговец трябва да интегрира в този магазин всички необходими „екстри“, чрез които да направи възможни продажбите – да определи платежните методи и да ги интегрира в онлайн магазина си, да направи същото с куриери, складове, наличности, инструменти за рекламиране и какво ли още не. Това ще му отнеме не само сериозен ресурс, но и не малко време.

А сега да се върнем в началото – ако търговецът познава платформата CloudCart, всички изброени неудобства отпадат. Нещо повече – той ще може сам да направи своя магазин с няколко клика, защото в CloudCart всичко е интегрирано и се намира на един клик разстояние от потребителя му, т. е. търговецът, който има нужда от онлайн магазин. Може да ви се стори фантастично, но на нашата платформа може да „отворите“ онлайн магазин за няколко минути. Разбира се, ако искате да бъде наистина добре направен и ефективно функциониращ, ще е по-добре да отделите няколко часа. Ако пък нещо ви затруднява или имате нужда от помощ – нашият съпорт е на един телефонен номер разстояние, за да ви помогне веднага във всяка ситуация.

Начинът, по който е направен един онлайн магазин, има ли значение за ефективността на последващите продажби?

Има дотолкова, доколкото улеснява потребителя и дава всички възможности така, че да са лесни за използване от търговеца. В нашия случай това е така, защото на практика всички възможности и допълнителни инструменти за продажби са интегрирани предварително в платформата. Търговецът може да се възползва от тях директно без допълнителни усилия. Ние наричаме CloudCart екосистема – това е много повече от платформа за онлайн магазини.

В нашата екосистема са интегрирани всички възможни елементи, които един магазин може да реши да използва и да стимулира продажбите си – система за проследяване на складови наличности, методи за разплащане, счетоводни възможности, маркетингови инструменти, които да рекламират съответните продукти и да увеличават продажбите и много други – всичко това при нас е интегрирано в платформата и няма нужда да се добавя от търговеца. Цялата тази интеграция на удобства и екстри, които оформят въпросната екосистема, са в услуга на продажбите и ги подкрепят и улесняват всеки ден. Така че, да - за продажбите има голямо значение как и къде е направен един онлайн магазин.

Кой може да си направи електронен магазин при вас?

Отговорът е всеки. Дори и да имате вече онлайн магазин, който поради някаква причина няма достатъчно функционалности или интегрирани възможности, може да мигрирате при нас буквално за един ден. На база на съществуващия ви магазин ние имаме грижата да преминете на нашата платформа, която съм уверен, че ще ви разкрие големи удобства и възможности за продажба заради екосистемата, която споменах вече. За повечето търговци преминаването на нашата платформа ще е като да замените стария си автомобил с нов – веднага не само ще усетите комфорта и удобството, но и ще развиете много по-висока скорост на търговията си.

Ако сте стартиращ бизнес по отношение на онлайн продажбите, непрекъснато обновяващите се маркетингови инструменти, които са на разположение на нашите клиенти, ще са ви от голяма полза да се позиционирате бързо като онлайн търговец. При нас има над 10 000 магазина, което означава, че едва ли не всеки бранш в търговията е представен.

Какви са наблюденията ви по време на пандемията – започнаха ли потребителите да пазаруват онлайн и дали тази тенденция ще се запази?

Нашите наблюдения са, че делът на онлайн търговията върви с още по-големи темпове, отколкото бяха прогнозите. В САЩ и Китай онлайн търговията отдавна е задминала значително обемите на физическото пазаруване. В Европа прогнозите бяха за ръст над 18% за 2020 г., но реално заради пандемията този ръст е много по-голям. Наскоро ни беше предоставено проучване, което е съвсем ново и показва няколко интересни тенденции – ако хората преди пазаруваха онлайн по-скоро дрехи, спортни стоки и домакинска техника, последните месеци значително е нараснал делът на храната – както продукти, така и готова храна от ресторантите. Което е обяснимо предвид наложените извънредни мерки.

През последните 2 месеца 71% от редовно пазаруващите хора в България са правили покупки онлайн. 19% от тях – интензивно. 50% от градските хора, които са пазарували онлайн по време на извънредното положение, казват, че ще продължат да пазаруват и по двата начина – онлайн и офлайн, защото вече имат изградени навици за онлайн купуване.