ТОЛ системата ще работи от 2019 г., ще има отстъпки за еко двигатели
През 2018 г. ще бъде изградена ТОЛ системата, а през 2019 г. ще заработи. Тя предвижда различни цени - предвижда се да има отстъпки, както за ТИР-овете, които най-много ползват пътищата, така и за тези, които имат по-екологични двигатели. Ще се плаща също на база изминати километри, а не време.
Това заяви Светослав Глосов, член на УП на АПИ пред Нова телевизия. ТОЛ системата ще обхване първо магистралите, а после и първокласните пътища. Категорично винетките за леките автомобили няма да се повишават.
Системата ще действа само за тежкотоварни автомобили над 3 тона и половина, а цената, която ще плащат, ще бъде тепърва коментирана и обсъждана и с превозвачите, каза още Глосов.
Транспортният министър Ивайло Московски от своя страна коментира пред бТВ, че един камион, който преминава през България, плаща между 8 и 10 пъти по-малко в сравнение с други страни в Европа. Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро, отбеляза Московски. Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австрия – 115 евро, а в Германия до Хановер - 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна.
От превозвачите също коментираха въвеждането на новата система по българските пътища. Красимир Лалов от Съюза на превозвачите в България каза пред Нова телевизия, че още преди години превозвачите са искали въвеждането на такава система, но в момента не е ясно къде ще има такава, по кои пътища, нито колко ще струва, само се знае, че тя ще струва 200 млн.лв. Той обаче подчерта: "Аз не мога да си представя каква ТОЛ такса ще се сложим на пътя Видин - София, който е опасен. Камионите, като минат през този разкошен път, трябва да се ремонтират", каза той и даде за пример, че в Европа се плащат само аутобони, никакви други пътища.