OffNews.bg

Таксита предупреждават Столична община: Много внимавайте, идват избори!

Таксиметровите шофьори в София не са съгласни да плащат по 850 лева данък за жълтите коли на година, както предлага Столична община. 

"Не сме съгласни с подобен размер на данъка. Затова очаквам да се стигне до спонтанни протести. Ние няма да ги организираме, но шофьорите многократно вече са доказали, че знаят как се прави. Така че в Столична община трябва много да внимават преди да гласуват размер на налога от 850 лева, не за друго, но идват избори", заяви пред ОFFNews Спас Атанасов, който е председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи.

Според него новият размер на налога няма как да не се отрази върху цената на услугата.

"Ако шофьорите досега са плащали едно, а вече трябва да плащат друго, няма как да не се търсят начини по-високият разход да се избие", добави Атанасов.

Той посочи, че едва ли би се стигнало до увеличаване на цената на километър, но било много по-вероятно да се увеличи първоначалната такса и тарифата за повикване.

"Срещнахме се с председателя на транспортната комисия Екатерина Йорданова и зам.-кмета Дончо Барбалов. Те си мислят, че сме се разбрали за данъка, но това не е така", категоричен бе Атанасов.

Той подчерта, че общините на Пловдив и Стара Загора са приели размера на данъка за таксиметровите автомобили да бъде 300 лева, но пропусна да каже, че в Бургас бе гласувано размерът му да е 900 лева - повече от предлаганото за софийските жълти коли.

Председателят на друга браншова организация "Съюз Такси" Кирил Ризов също определи данък от 850 лева за софийските таксита като твърде висок.

"Тежко ще е, но ние работим в интерес на клиентите и затова ще вдигнем само първоначалната такса. Мисля, че е напълно приемливо тя да стане 1 лев вместо досегашните 70 стотинки", каза Ризов.

По-рано днес шефката на транспортната комисия в Столична община Екатерина Йорданова обясни, че 850 лева не са прекалено много за софийските таксита. Според нея до 2007 г. жълтите коли са плащали по 650 лева патентен данък, а допълнителните 200 лева представлявали натрупаната оттогава насам инфлация. 

Освен това след 2007 г. жълтите коли в столицата на два пъти вдигнаха рязко тарифите си.

"Данъкът от 850 лева е на кола и се плаща не от шофьорите, а от превозвачите. Падат се по 2,50 лева данък на ден, което разделено на двама шофьори означава по 1,20-1,30 лева на смяна", пресметна Йорданова.