OffNews.bg

Ремонтът на Дунав мост при Русе ще се извършва без спиране на движението

Основният ремонт на Дунав мост при Русе, който ще започне на 10 юли, ще се извършва без спиране на движението и няма да се затваря съоръжението, съобщи АПИ.

Агенция „Пътна инфраструктура" прави това уточнение по повод разпространени в румънските медии неверни твърдения. 

От пресцентъра уверяват, че ще подават регулярна актуална информация за ремонта в секция „Информация за ремонта на Дунав мост" на интернет страницата си и ще са на разположение за допълнителни въпроси и уточнения, за да бъде гарантирано точното и коректното информиране на всички пътуващи.

От АПИ припомнят, че строителните дейности ще се извършват всекидневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието според спецификата на изпълняваните дейности. Работният процес ще се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи.

Планирано е строителните работи да се извършват в 6 етапа. В първите два е основният ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина около 400 метра. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите.

За по-добра организация на движението, регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Тя ще може да се премества и да се разполага в съответната част на моста, която се ремонтира.

Трасето на българската територия на Дунав мост, който е част от път I-2, е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години – през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др.